پنتاگون: یک سوم نظامیان آمریکایی مخالف دریافت واکسن کرونا هستند

کدخبر: 2371072

مقامات پنتاگون اعلام کرده اند یک سوم نظامیان آمریکایی با زدن واکسن کرونا مخالف هستند.

مقامات پنتاگون روز چهارشنبه اعلام کردند با وجود سطح بالای ابتلا به کرونا در میان نیرو‌های نظامی آمریکایی، در حدود یک سوم از نظامیان آمریکایی از زدن واکسن کرونا خودداری می‌کنند.

سرلشکر «جف تالیافرو» این خبر را در جلسه استماع کنگره آمریکا اعلام کرد. او گفت: نرخ پذیرش (واکسن کرونا) در حدود یک سوم است. او همچنین اعلام کرد این آمار مبتنی بر جدیدترین اطلاعات به دست آمده است.

همچنین «جان کربی» سخنگوی پنتاگون اعلام کرد اطلاعاتی جزئی در خصوص واکسیناسیون نظامیان در آمریکا را در اختیار ندارد؛ اما بیش از ۹۱۶ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن تاکنون دریافت شده است.

او البته توضیح نداد شمار افرادی که تا کنون واکسینه شده اند چه میزان است؛ چرا که برای واکسینه شدن، زدن دو دوز از این واکسن ضروری است که این بدان معناست که برخی از این افراد ممکن است یکبار واکسن را زده باشند و برخی دیگر دو دوز ان را دریافت کرده باشند.

جان کربی همچنین تأکید کرد سطح مخالفت با این واکسن در سطح نیرو‌های مسلح تقریبا مشابه سطح مخالفت‌ها در میان مردمان عادی است.

پنتاگون زدن بیشتر واکسن‌های استاندارد را برای پرسنل خود الزامی کرده است؛ اما از آنجایی که واکسن کرونا (کووید-۱۹) به شکلی اضطراری مورد تأیید قرار گرفته، آن‌ها نمی‌توانند زدن آن را برای افراد اجباری کنند.

کربی گفت: محدودیت‌های واقعی وجود دارد که ما برای الزامی کردن آن برای سربازانمان و خانواده هایشان با آن روبرو هستیم.

او البته اعلام کرد «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا این واکسن را دریافت کرده است.

تا کنون بیش از ۲۸ میلیون و ۴۵۳ هزار نفردر آمریکا به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از نیم میلیون جان خود را از دست داده اند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: