وزارت خارجه آمریکا: کره شمالی یک تهدید سایبری بزرگ و جدی است

کدخبر: 2371075

دولت جو بایدن از برنامه خود برای بازبینی در سیاست‌های واشنگتن در قبال کره شمالی خبر داد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت فعالیت‌های سایبری کره شمالی که واشنگتن و متحدانش را تهدید می‌کند، مشمول این ارزیابی خواهد شد.

به دنبال اعلام جرم وزارت دادگستری آمریکا علیه سه تبعه کره شمالی به بهانه عملیات هکری، وزارت خارجه آمریکا نیز  اعلام کرد که پیونگ‌یانگ یک تهدید سایبری بزرگ برای واشنگتن و متحدانش است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری گفت: کره شمالی تهدید قابل توجهی برای مؤسسات مالی است و همچنان یک تهدید از نظر جاسوسی سایبری به حساب می‌آید که قادر است حملات سایبری مخربی را اجرا کند.

وی در ادامه توضیح داد: بازبینی ما در سیاست خود در قبال کره شمالی، شامل مجموع فعالیت‌های شرورانه و تهدیداتی است که هنوز از سوی کره شمالی وجود دارد؛ البته فعالیت‌های سایبری شرورانه این کشور را مورد ارزیابی دقیق قرار می‌دهیم.

بازرسان فدرال آمریکا اتهامات جدیدی علیه سه برنامه‌نویس کامپیوتر از کره‌شمالی بابت حملات هکری گسترده از جمله هک ۲۰۱۴ سونی پیکچرز و توطئه برای اخاذی بیش از ۱.۳ میلیارد دلار پول و رمز ارز مطرح کرده‌اند.

پایگاه خبری آکسیوس در گزارشی اعلام کرد، این اتهامات در راتباط با پرونده حملات هکری ۲۰۱۸ اف‌بی‌آی درباره حمله به شرکت سونی پیکچرز و باج‌افزار واناکرای است.

وزارت دادگستری آمریکا به ذکر یک سری فعالیت‌های سایبری مجرمانه که به گفته آن از سوی عوامل مشغول به کار در آژانس اطلاعات نظامی کره شمالی انجام شده است، پرداخت.

از مهمترین موارد می‌توان به حمله هکری به این شرکت پخش و تولید رسانه‌ای آمریکایی به تلافی انتشار فیلم کمدی "مصاحبه" درباره کیم جونگ اون اشاره کرد. مورد دیگر، تلاش برای سرقت بیش از ۱.۲ میلیارد دلار از بانک‌های چندین کشور از طریق هک شبکه‌های کامپیوتری است.

همچنین توسعه اپلیکیشن‌های بدافزار رمز ارز شامل سلاس ترید پرو، ورلدبیت-بت، آی‌کریپتوفکس، یونین کریپتو تریدر، کوپای والت، کوین‌گو ترید، دوروسیو، کریپتونورو تریدر و آنتس۲ویل به هکرهای کره شمالی اجازه می‌دهد آنها وارد سیستم قربانیان شوند.

تریسی ال. ویلکیسون، معاون دادستان منطقه کالیفرنیا گفت: این حجم از جرایم به دست هکرهای کره شمالی سرسام‌آور است. این رفتاری که در کیفرخواست به تفصیل شرح داده شده، اقدامات یک ملت - کشور جنایتکار است که برای انتقام گرفتن و به دست آوردن پول برای حمایت از رژیم خود در هیچ کاری متوقف نشده است.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر: