گاردین: تبعیض نژادی در تزریق واکسن کرونا در آمریکا

کدخبر: 2371092

آماری که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد که لاتین تبار‌ها و سیاه پوستان آمریکا شاهد کمترین میزان ایمن سازی در برابر ویروس کرونا بوده‌اند.

روزنامه انگلیسی گاردین در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم نینا لاخانی اعلام کرد تحلیل‌ها حاکی از آن است که تاکنون تنها ۵/۳ درصد از آمریکایی تبار‌ها و ۵/۴ درصد از سیاه پوستان آمریکا واکسن کرونا تزریق کرده اند، این در حالی است که این اقشار آسیب زیادی از همه گیری کرونا دیده اند و میزان مرگ و میر بین آن‌ها به شدت بالا بوده است.

بر اساس این تحلیل که آزمایشگاه تحقیقاتی‌ ای پی ام انجام داده است تاکنون ۶/۸ درصد از آسیایی تبار‌های آمریکا در برابر کرونا واکسینه شده اند. بیشترین میزان واکسیناسیون تاکنون بین بومیان آمریکا با ۶/۱۱ درصد انجام شده، به این معنی که یک نفر از هر ۹ نفر دست کم یک دوز واکسن دریافت کرده است.

تحلیلگران هشدار می‌دهند که اطلاعات موجود به دلیل عملکرد ضعیف بسیاری از ادارات بهداشتی ایالتی در ارائه گزارش بسیار ناهمگون است، اما به هر حال روند ثبت شده از آن حکایت دارد که دسترسی به واکسن تاکنون بسیار نامناسب و ناعادلانه بوده است.

چند ماه بیشتر از شیوع همه گیری کرونا نگذشته بود که شهر‌ها و ایالات آمریکا انتشار گزارش‌هایی را درباره موضع گیری‌های نژادپرستانه در بستری کردن و مداوای بیماران کرونایی آغاز کردند. اکنون با گذشت یک سال از آغاز همه گیری، حدود نیم میلیون آمریکایی جان خود را از دست داده اند و هنوز از سابقه نژادی بسیاری از جان باختگان بر اثر ابتلا به کرونا اطلاعاتی در دست نیست.

به دلیل عدم آمادگی مناسب دولت دونالد ترامپ و عدم حمایت لجستیکی از ایالت‌ها همچنین عدم سرمایه گذاری مناسب در نظام بهداشت عمومی که به مشکلی مزمن تبدیل شده است، روند واکسیناسیون افراد در برابر کرونا در آمریکا بسیار کند آغاز شد. به گزارش مرکز کنترل بیماری ها، درحال حاضر بیش از ۶/۱ میلیون دوز واکسن در روز در آمریکا تزریق می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: