بیش از ۵۰ درصد رفع تعهدات ارزی مربوط به تهران است

کدخبر: 2371221

زادبوم گفت: بیش از ۵۰ درصد از رفع تعهدات ارزی مربوط به صادرکنندگان استان تهران است.

حمید زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران اظهار کرد: تنها راه ارتباط ایران با کشور‌ها و بازار‌های جهانی صادرکنندگان هستند.

او افزود: با وجود همه مشکلاتی که در کشور برای فعالان اقتصادی وجود دارد از ۲۱ اردیبهشت سال ۹۷ تا آذر ماه امسال ۶۳ میلیارد یورو صادرات محصولات ایرانی را داشتیم که ۴۰ میلیارد یورو از آن به منابع ارزی کشور برگشته است. همچنین بیش از ۵۰ درصد از این حجم مربوط به استان تهران بوده است.

معاون وزیر صمت بیان کرد: در این مدت ۳ سال هرچه بیشتر جلو می‌رویم تنوع کالا‌های صادراتی نیز بیشتر می‌شود.

زادبوم ادامه داد: جای تقدیر از اتاق بازرگانی تهران وجود دارد که ۴ سال متوالی توانسته صادرکننده نمونه را به خوبی انتخاب کند و باید به آن افتخار کنیم چراکه نام کالای ایران را در بازار‌های جهانی پر رنگ کرده است.

او تصریح کرد: سازمان توسعه تجارت ایران هم برای صادرکنندگان کشور حمایت‌هایی را در دستور کار قرار داده که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش ۴ درصدی بهره بانکی برای این افراد و کاهش هزینه‌های حمل و نقل هوایی برای برخی از صادرکنندگان اشاره کرد.

زادبوم در پایان مطرح کرد: هر گونه مقررات زائد بر تجارت، تجارت را از ریل خارج می‌کند و موجب انحراف آن می‌شود در همین راستا برای حل مشکل تعهدات ارزی صادرکنندگان با وزارت صمت، اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون در تلاش هستیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: