وزیر خارجه عراق وارد عربستان سعودی شد

کدخبر: 2371240

«فواد حسین» در پاسخ به دعوت رسمی همتای سعودی خود وارد پایتخت عربستان شد.

«فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق، امروز (دوشنبه) در سفری رسمی، وارد ریاض، پایتخت عربستان سعودی شد.

«احمد صحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق، در بیانیه‌ای اعلام کرد: فؤاد حسین امروز وارد عربستان سعودی شد و این سفر در پاسخ به دعوت رسمی «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی، صورت گرفت.

او گفت: در این سفر وزیر خارجه عراق با همتای سعودی‌اش دیدار می‌کند و طرفین درباره مهمترین تحولات در سطح روابط دوجانبه، پیگیری مهمترین دستاورد‌های نشست‌های کمیته هماهنگی عالی مشترک و شیوه‌های تکمیل روند فعالسازی یادداشت‌های تفاهم امضا شده میان بغداد و ریاض گفتگو می‌کنند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق، فواد حسین و فیصل بن فرحان همچنین درباره اهمیت اعتماد به تلاش‌های متقابل در تقویت امنیت و صلح منطقه رایزنی خواهند کرد و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و تاثیر آن بر منافع مشترک را به صورت کلی بررسی می‌کنند.

این سفر درحالی انجام شده است که «عثمان الغانمی» وزیر کشور عراق، نیز دیشب (یک‌شنبه) در سفری از پیش اعلام نشده در رأس هیئتی بلندپایه وارد ریاض شد.

وزرای خارجه عراق و عربستان پیشتر در حاشیه نشست فوق العاده وزاری خارجه اتحادیه عرب در قاهره دیدار و درباره مسائل مشترک در این اتحادیه گفتگو کردند.

رویکرد عربستان در چهار ماه اخیر برای نزدیک کردن روابط خود با دولت عراق و رایزنی‌های فشرده در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی و سفر‌های دوجانبه موجب نگرانی محافل سیاسی و امنیتی این کشور با توجه به سابقه بد و منفی ریاض در حضور تروریست‌های سعودی در این کشور و کشتار مردم عراق با انجام ۵ هزار عملیات انتحاری از سوی این عناصر شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: