ظریف: به خاطر دفاع از مظلوم، در کنار مردم یمن ایستاده‌ایم

کدخبر: 2371362
خبرنگار:

محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در سخنانی گفت که توقف حملات و رفع کامل محاصره مقدمه حل و فصل بحران یمن است.

به گزارش نسیم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس؛ دکتر محمد جواد ظریف  وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار شبکه المسیره یمن گفت: «حمایت ما از مردم یمن و مقاومت آن‌ها از ضرورت ایستادگی در کنار مظلوم سرچشمه می‌گیرد.»

او همچنین گفت که کمک‌ها و همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران یمن همواره ادامه دارد و تهران از هر اقدامی برای پایان حملات به مردم یمن، حمایت می‌کند.

ظریف تأکید کرد برای حل و فصل دائمی بحران یمن ابتدا باید حملات و همچنین محاصره همه جانبه یمن متوقف شود.

جنگ یمن کمتر از یک ماه دیگر وارد هفتمین سال خود می‌شود، جنگی که دهها هزار کشته و زخمی و میلیون‌ها آواره در پی داشته و با محاصره کامل دریایی، هوایی و زمینی یمن همراه بوده است.

با این حال با روی کار آمدن «جو بایدن» در آمریکا، تلاش‌های بین‌المللی نیز برای پایان این جنگ شدت یافته و دولت سعودی تحت فشار قرار گرفته است. همزمان یمنی‌ها نیز به شدت عملیات خود در استان مأرب برای آزادی این شهر افزوده و به نزدیکی آن رسیده‌اند.

«مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن نیز در ۲۰ بهمن ماه گذشته با سفر به ایران برای رایزنی در خصوص ابعاد مختلف بحران یمن، با «محمد جواد ظریف» دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

منبع: فارس
ارسال نظر: