بن سلمان بیش از هر کسی آماده عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌هاست

کدخبر: 2371609

سفیر سابق آمریکا در اراضی اشغالی معتقد است بررسی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان حاکی از تمایل رو به رشد سعودی‌ها برای رفتن به سمت این رژیم است.

سفیر آمریکا در اراضی اشغالی می‌گوید ولیعهد عربستان بیش از هر کسی آماده عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

دن شاپیرو در مصاحبه‌ای با روزنامه یدیعوت آحارونوت گفت محمد بن سلمان با اتخاذ روشی متفاوت از پدرش، علاقمند به گسترش روابط با صهیونیست‌ها است. سفیر سابق آمریکا افزود با توجه به اینکه ملک سلمان هنوز زنده و از سلامتی برخودار است، بنابراین ممکن است این روند اندکی زمان ببرد.

دیپلمات سابق آمریکا در ادامه افزود ارزیابی روابط سعودی-اسرائیلی‌ها نشان می‌دهد سعودی‌ها به اسرائیلی‌ها بویژه در زمینه عادی سازی روابط نزدیک می‌شوند. اما برآورد سطح روابط آن‌ها دشوار است. همچنین باور این مسئله که امارات و بحرین بدون حمایت عربستان عادی سازی روابط با اسرائیل را پیش بردند نیز دشوار به نظر می‌رسد.

شاپیرو خاطر نشان کرد یکی از معیار‌هایی که می‌تواند آینده روابط سعودی‌ها و صهیونیست‌ها را تحت تاثیر قرار دهد این است که دولت جدید آمریکا سعی در بازنگری روابط خود با ریاض به دلیل کشته شدن غیرنظامیان در جنگ یمن، نقض حقوق بشر در عربستان، ترور جمال خاشقجی دارد و همین موضوع می‌تواند بر تصمیمات عربستان برای رفتن به سوی عادی سازی روابط با اسرائیل تاثیر گذار باشد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: