انصار الله: بزرگترین کمک به یمن، توقف تجاوز و لغو محاصره است

کدخبر: 2371658

سخنگوی جنبش انصار الله با اشاره به برگزاری کنفرانس کشورهای کمک کننده به یمن، بزرگترین کمک به این کشور را توقف تجاوز و لغو محاصره دانست.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله یمن و رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی در صنعا با اشاره به برگزاری کنفرانس کشور‌های کمک کننده به یمن که از سوی سازمان ملل، سوئیس و سوئد در ژنو با حضور بیش از ۱۰۰ کشور در سطح وزیران تشکیل شد، در صفحه شخصی خود نوشت:

توقف تجاوز و لغو محاصره بزرگترین کمک به یمن، به حساب می‌آید.

این درخواست سازمان ملل از کشور‌های کمک کننده برای کمک به یمن سبب سلب مسئولیت کشور‌های متجاوز نخواهد شد، زیرا آن‌ها مسئول فجایع رخ داده در یمن هستند.

حملات هوایی مستمر و محاصره ظالمانه یمن از یک سو و جلوگیری از ورود فرآورده‌های نفتی، بسته شدن فرودگاه بین المللی صنعا و فجایع انسانی از سوی دیگر از جمله بزرگترین کمک کشور‌های متجاوز به یمن، است!

در حقیقت با وجود تجاوز و محاصره یمن از سوی برخی کشور‌ها برگزاری چنین کنفرانس‌های به ظاهر بشردوستانه درباره یمن بیشتر از آنکه کمک حال مردم این کشور باشد، این فرصت را برای متجاوزان فراهم می‌کند تا وجهه خودشان را بعنوان کشور‌های کمک کننده بهبود بخشند، این کشور‌ها باید در ابتدا تجاوز به یمن را متوقف کنند نه اینکه مدعی کمک به مردمان این کشور باشند.

جنبش انصار الله یمن پیش از این اعلام کرده بود که، تداوم دیدار‌ها با سازمان ملل متحد به بهانه کمک رسانی به ملت یمن تا زمانی که این نهاد به تعهدات خود در قبال ملت یمن پایبند نباشد، کاری بیهوده است.

سازمان ملل متحد نیز از کشور‌های اهدا کننده کمک‌های مالی به یمن درخواست کرده است تا مبلغ ۳.۸۵ میلیارد دلار را برای تأمین بودجه کمک‌های بشردوستانه به یمن در سال ۲۰۲۱ اختصاص دهند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: