سخنگوی وزارت خارجه شرط بازگشت ایران به تعهدات برجامی را اعلام کرد

کدخبر: 2371790

خطیب‌زاده شامگاه چهارشنبه در گفتگو با الجزیره با تأکید بر اینکه "تاکنون تغییری در سیاست‌های واشنگتن دیده نشده است"، افزود: آمریکا پیش از هر اقدامی باید ابتدا به توافق هسته‌ای بازگردد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه شامگاه چهارشنبه در گفتگو با الجزیره تأکید کرد: ایران تنها در شرایطی به تعهدات خود باز خواهد گشت که آمریکا و اروپایی‌ها به تعهدات‌شان در توافق هسته‌ای عمل کنند.

وی افزود: دیپلماسی بهترین راهکار موجود است و ما در قبال هر اقدامی، تحرک مناسب را خواهیم داشت، البته با مذاکره مجدد در راستای بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای مخالفیم.

خطیب‌زاده همچنین تأکید کرد: آمریکا باید در ابتدا به توافق هسته‎ای بازگردد و پس از آن در مذاکرات حضور پیدا کند. به‌اعتقاد ما سیاست‌های ایالات متحده آمریکا هنوز تغییری نکرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این آمریکا بوده که بدون مذاکره با هیچ طرفی از توافق هسته‎ای خارج شده است، نه ایران! تنها راه‌حل این است که مذاکرات پس از بازگشت آمریکا به برجام، از سر گرفته شود.

خطیب‌زاده در ارتباط با وقایع امنیتی و انفجارهای اخیر در عراق، گفت: این رخدادها بسیار مشکوک است و متهم اصلی آن طرف‌های بیگانه همچون رژیم صهیونیستی هستند.

وی در ارتباط با جنگ علیه یمن نیز اظهار داشت: همه کشورهای دخیل در این جنگ از جمله عربستان سعودی باید این فاجعه و جنگ در یمن را متوقف کنند. ما معتقدیم ریشه اصلی بحران یمن، تجاوز سعودی و هم‌پیمانانش به این کشور است.

خطیب‌زاده تصریح کرد: اگر عربستان سعودی محاصره را از یمن بردارد، جنگ در این کشور متوقف خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز کرد: ما همه کشورهای منطقه را به گفتگوهای منطقه‌ای واقعی دعوت می‌کنیم و عربستان سعودی نباید این مسئله را یک تهدید قلمداد کند.

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر: