۸۰ نماینده مجلس آمریکا خواستار احیای رابطه با کوبا شدند

کدخبر: 2371810

شماری از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا خواستار آن شدند که دولت جدید واشنگتن، تعامل دیپلماتیک با هاوانا را دوباره احیا کند.

شماری از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، در نامه ای خطاب به جو بایدن رئیس جمهور جدید این کشور، از وی خواستند تا با رفع تحریم های اعمال شده از سوی ترامپ علیه کوبا، تعامل با این کشور آمریکای لاتین را که در پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما برای مدتی برقرار شد؛ دوباره از سر بگیرد.

این نمایندگان که شمار آنها به ۸۰ نفر می رسد، خواستار لغو فوری محدودیت سفر و امکان ارسال حواله های بانکی به کوبا شده اند.

بایدن پیشتر وعده داده بود که محدودیت هایی که ترامپ علیه تجارت با کوبا وضع کرد؛ رفع خواهد کرد حال آنکه هنوز سیاست مشخصی را در این باره اعلام نکرده است.

ترامپ در طول ۴ سال دوره زمامداری خود، ۲۰۰ اقدام جدید علیه دولت هاوانا اتخاذ کرد و تحریم تجاری کوبا را بیش از پیش شدت بخشید.

 یکی از اهداف وی از اتخاذ چنین رویکرد سختگیرانه ای، جلب آرای کوبایی تبارهای ساکن ایالت فلوریدا عنوان می شود.

همچنین از بایدن خواسته شده تا برای از سر گرفتن روابط دیپلماتیک، پرسنل آمریکایی را به سفارت این کشور در هاوانا بازگرداند.

ترامپ، ۹ روز مانده به پایان دوره زمامداری خود، کوبا را مجددا به لیست کشورهای حامی تروریسم بازگرداند حال آنکه ۸ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تغییر موضع دولت جدید واشنگتن در قبال این مسئله نیز شده اند.

 

منبع: مهر
ارسال نظر: