افزایش آمار مصدومان چهارشنبه سوری

کدخبر: 2372038

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به مصدوم شدن ۱۴۴ نفر در حوادث مربوط به چهارشنبه سوری امسال، گفت: تهران بیشترین آمار مصدومین حوادث چهارشنبه سوری و لرستان کمترین آمار را دارد.

دکتر پیرحسین کولیوند در نشست خبری "اهدای خون فرشتگان نجات" که صبح امروز با اهدای خون پرسنل اورژانس در سازمان اورژانس کشور برگزار شد، از افزایش آمار آسیب دیدگان نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: امسال تاکنون 144 نفر مصدوم چهارشنبه سوری داشته‌ایم.

وی افزود: تا امروز 20 قطع عضو فقط مربوط به حوادث چهارشنبه آخر سال داشته‌ایم. سوختگی از 15 مورد به 54 مورد و آسیب به چشم از 15 نفر به 34 نفر رسیده است. بیشترین رده سنی که دچار مصدومیت شده‌اند 6 تا 18 سال است

کولیوند به اقدامات پیشگیرانه‌ سال‌های گذشته اشاره و بیان کرد: ما در سالهای قبل همراه تکنسین‌ها و برخی از مصدومین در مدارس و مساجد برای آموزش و اطلاع رسانی حضور پیدا می‌کردیم. سال 97 خیلی موفق شدیم. سال 98 همزمان شد با ویروس کرونا و مردم عزیز خیلی مراعات کردند اما متاسفانه وقتی امسال با سال گذشته مقایسه می‌کنیم، آمارهای خوبی نسبت به سال گذشته نداریم. ما از بهمن و اسفند افرادی که در راستای تولید مواد انفجاری فعالیت می‌کنند یا افرادی که در این میان ممکن است دچار عوارض و مصدومیت شوند را رصد می‌کنیم؛ 86 درصد افرادی که دچار مصدومیت شدند کسانی بودند که با این مواد سر و کار دارند و 14 درصد عابرین پیاده‌ بودند!

وی افزود: تهران بیشترین آمار مصدومین حوادث چهارشنبه سوری و لرستان کمترین آمار را دارد.

موفقیت طرح شهید سلیمانی درمقابله با کرونا

رئیس سازمان اورژانس کشور در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: دیروز هم اندیشی مجددی با سازمان بسیج صورت گرفت و وزیر بهداشت فرمان‌های تازه‌ای را صادر کردند و قوی‌تر از دو ماه گذشته وارد عمل شدند و گروه‌های بیشتری را هم برای غربالگری و جداسازی و هم برای پیشگیری از موارد بیشتر بستری آموزش داده‌‌ایم.

وی از موفقیت این طرح در استان خوزستان خبر داد و گفت: با استفاده از همین طرح، تعداد بسترهای ما نسبت به پیک های قبلی کاهش خواهد یافت. در ماه اول به اهداف خود رسیدیم و نشان می دهد که طرح موفقیت آمیز بود. این طرح ادامه دارد و قرار شده است ادامه دار باشد.

شرکت نیروهای اورژانس در پویش اهدای خون

کولیوند در این نشست که با حضور مدیرعامل سازمان انتقال خون برگزار شد، به نقش آفرینی‌های سازمان اورژانس در شرایط معمولی و همینطور بحران‌ها اشاره و بیان کرد: یکی دیگر از نقش آفرینی‌های سازمان اورژانس شرکت در پویش اهدای خون است که بسیجی وار به آن جامه عمل پوشانده‌اند.

وی با اشاره به این که اهدای خون از چالش‌های ما در دوران کرونا بوده است خاطرنشان کرد: در شرایط کرونا یا در هر شرایط دیگری اهدای خون آسیبی به اهدا کننده نمی‌رساند. یک سری آزمایشات روتین و سنجش سلامت انجام می‌شود و یک زندگی دوباره را به افراد دیگر اهدا می‌کنند بنابراین تمام کسانی که تمایل و توانش را دارند در این پویش شرکت کنند.

شهادت 10 نیروی اورژانس در مقابله با کرونا

وی با اشاره به رشادت‌های فوریت‌های پزشکی گفت: تا امروز 10 نفر از همکاران ما شهید شده‌اند و تعداد قابل توجهی از همکاران اورژانس ما دچار بیماری شده و بهبود یافته‌اند.

کولیوند تصریح کرد: کمترین استراحت و کمترین مرخصی را همکاران اورژانس و فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستان داشتند که ماحصل این تلاش‌ها، رضایتمندی مردم بوده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور به اهمیت نقش مردم در پیشبرد اهداف سازمان اشاره و تصریح کرد: هر جا مردم همراهی کردند، ما در رسیدن به اهدافمان موفق بودیم.

اجرای طرح سلامت نوروزی

نماینده تام الاختیار وزیر در طرح سلامت نوروزی به برنامه‌های این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: از تمام مراکز درمانی مثل مراکز نظامی خیریه خصوصی دولتی خواسته شده که هم بخش‌های کلینیکی و پاراکلینیکی و هم بخش های بستری و با تمام توان خدمت رسانی کنند؛ در نتیجه دغدغه‌ای از این جهت نداریم که حضور پزشکان را در کنار خود نداشته باشیم. در این طرح تامین دارو و لوازم پزشکی در نظر گرفته شده و با کمک سازمان غذا و دارو برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به نظارت‌های بهداشتی در مسیرهای مواصلاتی تاکید کرد: کنترل جدی‌تر و قوی‌تر از گذشته صورت می‌گیرد. یک سری ناظران را برای نظارت در بخش‌های خودمان آموزش دادیم و هم دستگاه ارزیابی و نظارت خودمان فعال هستند و تمام خدمات را رصد و پایش می‌کنند.

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر: