۳۰۶ محکوم افغانستانی به کشورشان منتقل شدند

کدخبر: 2372059

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری گفت: با دیپلماسی فعال حقوقی و قضایی جمهوری اسلامی ایران ۳۰۶ تن از محکومان افغانستانی در مرحله نخست مبادله محکومان بین دو کشور در چارچوب معاهده انتقال محکومان بین دو کشور در مرز دغارون به کشور متبوعشان منتقل شدند.

محمود عباسی گفت:  با دیپلماسی فعال حقوقی و قضایی جمهوری اسلامی ایران ۳۰۶ تن از محکومان افغانستانی در مرحله نخست مبادله محکومان بین دو کشور در چارچوب معاهده انتقال محکومان بین دو کشور در مرز دغارون به کشور متبوعشان منتقل شدند. این افراد که اکثراً متهم به قاچاق مواد مخدر می‌باشند باید ادامه محکومیت خود را در زندان‌های افغانستان بگذرانند.

وی افزود: در مرحله دوم این طرح ۵۰۰ تن دیگر از محکومان افغانستان در هفته آینده به کشورشان منتقل خواهند شد.

رییس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی ایران گفت:   سفر هیأت اعزامی از جمهوری اسلامی افغانستان به سرپرستی معاون دادستان کل افغانستان برای رایزنی و شناسایی اتباع و هماهنگی در انتقال محکومان این کشور را نتیجه دیپلماسی فعال حقوقی و قضایی کشور و همکاری و هماهنگی تنگاتنگ بین دستگاهی توصیف کرد و از همکاری بسیار خوب نمایندگان قوه قضائیه، وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات، وزارت کشور، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی و نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌ها تشکر و قدردانی کرد.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر: