پیروزی حزب الله در سال ۲۰۰۰ پیروزی کل امت اسلامی بود

کدخبر: 2372067

رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی اعلام کرد: پیروزی حزب الله در سال ۲۰۰۰ بر دشمن صهیونیست پیروزی کل امت اسلامی بود.

عبدالملک بدر الدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی به تمجید از شهید حسین بدرالدین الحوثی پرداخت و گفت: ما هرچه از شهید سید حسین بدرالدین الحوثی بگوییم باز هم حق مطلب را ادا نکرده ایم. مرحله‌ای که ما در آن بسر می بریم ادامه مرحله‌ای است که شهید حسین بدر الدین الحوثی شروع کرد و ما همچنان با همان چالشها روبرو هستیم.

پیروزی حزب الله در سال ۲۰۰۰ بر دشمن صهیونیست پیروزی کل امت اسلامی بود

وی افزود: پیروزی حزب الله در سال ۲۰۰۰ بر دشمن صهیونیست پیروزی کل امت اسلامی بود و بر امت اسلامی تأثیرگذار بود و امید را در میان ملت‌ها زنده کرد. دشمنان متوجه اهمیت پیروزی شدند و به منظور جلوگیری از آن و تثبیت سیطره خود بر کشورهای امت اسلامی حرکت کردند. دشمنان امت اسلامی تلاش کردند که مانع روانی و فرهنگی در برابر الگوی حزب الله که الگوی حالت مقاومت مردمی است و پیروزی ساز بوده و استقلال و آزادی به ارمغان می‌آورد، ایجاد کنند. آمریکاییها و صهیونیست‌ها می‌خواهند که امت ما در وضعیت شکننده و تسلیم شده باقی بماند و بستری باشد بر توطئه‌های آنها و اینکه هیچ مانعی در برابر آنها وجود نداشته باشد. الگویی که حزب الله ارائه داد به عنوان نمونه مقاومت مردمی موفق، دشمنان را به خدشه وارد کردن به این الگو واداشت.

وی در ادامه افزود: دشمنان تلاش کردند که امت اسلامی را با الگوی دیگری که الگوی تکفیری و فتنه آمیز است، مرتبط سازند. دشمنان امت تلاش کردند که امت اسلامی را از طریق فتنه داخلی از هم بپاشند و دشمنی علیه آمریکا و دشمن اسرائیلی را به سوی داخل جهان اسلام سوق دهند.

رهبر جنبش انصارالله یمن بیان کرد: از اهداف دشمن خدشه وارد کردن به وجهه اسلام به عنوان دین و وجه مسلمین به عنوان امت اسلامی است و اینکه جهاد به عنوان ابزاری برای آزادی بخشی و دفاع از امت را خدشه دار کنند.

وی گفت: تکفیری‌ها با همه تشکلات خود ابزار اصلی اجرای پروژه آمریکایی-غربی-اسرائیلی هستند مشابه آنچه در ۱۱ سپتامبر رخ داد. دشمنان خواستند که تکفیری‌ها پیشانی امت اسلامی باشند گویا که آنها از آن دفاع خواهند کرد.

تکفیری‌ها طبق خواسته اسرائیل حرکت می‌کنند

الحوثی تاکید کرد: تکفیری‌ها الگوی ساخته شده برای تحقق سیطره آمریکا هستند و طبق اهدافی که آمریکا برای آنها تعریف کرده است، حرکت می‌کنند. تکفیری‌ها طبق خواسته اسرائیل حرکت می‌کنند که مایل است که سمت و سوی دشمنی به داخل امت اسلامی کشیده شود و اسرائیل در امان بماند.

وی گفت: القاعده جنایاتی در ایران، سوریه، عراق، لبنان، یمن، کشورهای حوزه خلیج فارس، مصر، کشورهای آفریقایی و اروپایی به غیر از رژیم صهیونیستی انجام داده است. تحرک تکفیری‌ها به موازات تحرک آمریکایی و غربی برای فریب ملت‌ها تحت عنوان مبارزه با تروریسم است.

الحوثی تاکید کرد: جهان اسلام خواهان دشمنی با تحرک تکفیری است. از اهداف پروژه غرب و آمریکاییها سلطه بر امت اسلامی و چنگ انداختن بر منابع آن و مسلمانان با کمترین هزینه است. طرح غرب همه امت اسلامی را نشانه گرفته است و استثنایی در کار نیست و اولویت‌ها و شیوه‌ها متقاوت است.

 

 

وی افزود: کشورهای حوزه خلیج فارس از دست آمریکا در امان نخواهند بود؛ اما فعلاً به تعویق افتاده است تا از آنها بهره کشی لازم به عمل آید تا دیگر کشورهای جهان اسلام هدف قرار گیرد. آمریکایی‌ها از برخورد نظامی با برخی کشورهای اسلامی خودداری کرده اما آنها را از حیث اقتصادی، سیاسی و رسانه‌ای هدف قرار می‌دهند.

رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: یمن از کشورهای مورد هدف و در رأس طرح‌های آمریکاست و این به گواه سران آمریکایی است که یمن را پس از افغانستان و عراق در فهرست هدف قرار داده اند. موقعیت راهبردی یمن و ملت و منابع آن آمریکاییها را به سوی قرار دادن یمن در پیشاپیش کشورهای مورد هدف، سوق داد.

الحوثی گفت: هدف قرار گرفتن کشور ما از سوی آمریکا خطرناک است و اگر ملت از مسئولیت خود در مقابله با آمریکا سرباز زند این به مفهوم تسلیم و از دست دادن همه چیز است. تسلیم شدن به دور از فطرت انسانی است و ملت‌های آزاده آنرا نمی‌پذیرند حتی غیرمسلمین مانند ویتنام، کوبا، کره شمالی و ونزوئلا تسلیم نشدند.

اقدامات آمریکاییها در زمان رژیم سابق یمن

وی با اشاره به حمله نظامی آمریکا به عراق و افغانستان، تاکید کرد: آمریکا در برخی کشورها نیاز به حمله ندارد بلکه به دنبال ایجاد پایگاه نظامی در مناطق راهبردی آن است و این درباره یمن رخ داد. آمریکاییها به بهانه آموزش ارتش به تعداد زیاد وارد یمن شدند و سپس به احداث پایگاه‌های نظامی پرداختند.

الحوثی افزود: آمریکاییها خواستار استقرار پایگاه‌های نظامی در یمن برای سیطره کامل بر آن بودند. این سیطره نظامی آمریکا سیطره بر ارتش یمن به بهانه آموزش و سرسپرده کردن افسران ارتش بود. آمریکاییها در راستای تغییر نگاه جنگی ارتش یمن و تعریف دشمن برای آن مطابق سیاست آمریکا و نه هویت ایمانی یمنی‌ها و خطراتی که یمن با آن روبرو است، برآمدند. آمریکاییها از ارتش برای انجام عملیات استفاده کردند تا ارتش آمریکا خسارت ندهد و ارتش یمن در جنگ مشارکت کند و خسارات زیادی متحمل شود.

رهبر جنبش انصارالله یمن در ادامه گفت: آ آمریکاییها پدافند هوایی و نیروی دریایی ارتش یمن را از بین بردند تا توان مقابله با دشمن خارجی را نداشته باشد. آمریکاییها برنامه نابودی توان موشکی یمن و نابودی موشک‌های دوربردی که داشت را در اختیار گرفتند. برخی مسئولان رژیم سابق از عدم نیاز به توان بازدارندگی برای مقابله با خطرات خارجی سخن گفتند و اینکه باید به مقابله با چالشهای داخلی پرداخته شود مریکاییها پدافند هوایی و نیروی دریایی ارتش یمن را از بین بردند تا توان مقابله با دشمن خارجی را نداشته باشد. آمریکاییها برنامه نابودی توان موشکی یمن و نابودی موشک‌های دوربردی که داشت را در اختیار گرفتند. برخی مسئولان رژیم سابق از عدم نیاز به توان بازدارندگی برای مقابله با خطرات خارجی سخن گفتند و اینکه باید به مقابله با چالشهای داخلی پرداخته شود.

وی افزود: تسلط نظامی یکی از اشکال نادیده گرفتن یمن و فراهم آوردن حملات هوایی و زمینی در هر مکان آن بود. آنها در راستای تسلط نظامی بر یمن به منظور تأمین سیطره امنیتی و تسلط بر نهادهای امنیتی برآمدند و سازمان امنیت ملی تحت سلطه آنها ایجاد کردند. آمریکاییها بر اوضاع امنیتی یمن مسلط شدند و هرج و مرج و جنایات و ترورها را به بار آوردند. آنها القاعده را در یمن ایجاد کردند و در همه استان‌ها حتی در کنار سفارت آمریکا برای آنها مراکزی ایجاد کردند. آمریکا ملت ما را با تسلط بر تصمیم سیاسی و روند سیاسی و کنترل سیاست خارجی وداخلی یمن، مورد هدف قرار دادند.

الحوثی اعلام کرد: هدف قرار دادن سیاسی حتی به نهادهای کشور رسید و رسانه‌ها سفرهای سفیر آمریکا به وزیران و نهادهای دولتی را پوشش می‌دادند. آمریکاییها روند سیاسی در یمن را اداره می‌کردند و فضایی بحرانی ایجاد شده بود همه برای نزدیک شدن به آمریکا و اسرائیل از یکدیگر سبقت می‌گرفتند. آمریکاییها روابطی با همه گروههای سیاسی یمن ایجاد کرده تا رقابت برای نزدیک شدن به آمریکا ایجاد شود.

وی تاکید کرد: حزب الاصلاح متکی به آمریکا بود و امتیازاتی داد که حاکمیت ملی و هویت ایمانی را خدشه دار کرد. اوضاع سیاسی و کشمکش میان گروههای یمنی مانع از خدمات رسانی به مردم یمن می‌شد. از جنبه سیطره آمریکا سیطره بر آموزش با هدف سلطه فرهنگی و فکری و در بند کشیدن عقول و قلوب و گرایشات بود. آمریکاییها بر سیطره بر برنامه‌های درسی تمایل داشتند و هر چه که می‌خواستند وارد و هرچه که دوست نداشتند را حذف می‌کردند.

الحوثی گفت: آمریکاییها بر معلمان مرد و زن زوم کرده بودند تا آنها را به سمت تحقق اهداف آمریکا سوق دهد. آمریکاییها دانشجویان و نخبگان و تیزهوشان را نشانه گرفته بودند. آمریکاییها به دنبال سیطره بر محافل دینی و مساجد بودند تا همه در راستای اهداف آنها حرکت کنند. آمریکاییها کار را به مبارزه با قرآن و حذف آیه‌های جهادی که دشمنی با امت را در خود داشت و روحیه عزت و استقلال را تقویت می‌کردند، کشانده بودند.

وی افزود: آمریکایی‌ها به دنبال ترویج مفاهیمی بودند که اشغالگری آمریکاییها و چپاول ثروت‌های ما را تعمیم می‌داد. آمریکاییها هرگز در راستای همزیستی امت اسلامی حرکت نکردند. همزیستی اصلی موجود در امت اسلامی بود که دخالت خارجی آنرا از بین برد.

الحوثی با اشاره به تلاش آمریکاییها برای ترویج تکفیری‌ها و سازشکاران به سلطه آنها بر رسانه‌های یمن اشاره کرد و گفت: رسانه‌های رسمی در یمن هر فعالیت مخرب آمریکا را به نفع کشور قلمداد می‌کرد. آنها از رسانه‌ها برای خدشه وارد کردن به هیمنه آمریکا استفاده کردند.

ضربه آمریکاییها به اقتصاد یمن

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای سیطره بر اقتصاد یمن اشاره کرد و اعلام کرد: آمریکایی‌ها نظام سرمایه داری را تقویت می‌کردند که بر وام خارجی استوار بود و یمن را نابود می‌کرد و به اقتصاد ملی ضربه می‌زد و کشور را تحویل سیاست بانک جهانی می‌کرد.

رهبر جنبش انصارالله یمن به تلاش آمریکا برای سیطره بر منابع نفت و گاز یمن اشاره کرد و گفت: آمریکاییها کار را به مرحله‌ای رساندند که اوضاع معیشتی شهروندان قبل از استخراج نفت بهتر از بعد آن بود. شرکت‌های آمریکایی و غربی از نفت و گاز استفاده می‌کردند و ملت ما از مشکل اقتصادی رنج می‌برد. آنها مفاهیمی القا می‌کردند که ملت باور کند که منابع نفتی و کشاورزی و دریایی و دامی یمن متعلق به یمنی‌ها نیست. آمریکاییها بر وابسته کردن یمن به واردات اصرار داشتند.

وی به تلاش رژیم سابق یمن برای وابسته کردن یمن و ضربه زدن به تولید داخلی به ویژه در زمینه گندم و نیز ترویج مواد مخدر از سوی آمریکاییها و اینکه همچنان این روند یعنی ترویج مواد مخدر ادامه دارد، اشاره کرد.

آمریکاییها اشاعه دهندگان ایدز و بیماری‌های مهلک در یمن و عامل اعتیاد جوانان یمنی

الحوثی گفت: آمریکاییها به شیوع ایدز و بیماری‌ها برای نابودی جوانان یمنی و نیز اشاعه سکریات و مواد مخدر میان مسئولان و سیاستمداران برای نابودی یمن و اینکه جایگاهی در امت اسلامی نداشته باشد، حرکت کردند. آمریکاییها مواد غذایی و پزشکی آلوده توزیع کردند تا بیماری‌هایی مانند ایدز، سرطان، ویروس‌ها شیوع پیدا کند و جزئیات آن در روزنامه‌های آن زمان موجود است.

وی افزود: آمریکا همه یمن را از جمله مسئولان و شهروندان و همه طیف‌های ملت را هدف قرار داده بود. آمریکاییها در راستای تقویت دودستگی منطقه‌ای، مذهبی و نژادی حرکت کردند. آمریکاییها در راستای نابودی خانواده‌ها در یمن حرکت کردند. آنها تحت عنوان جامعه مدنی سازمانهایی ایجاد کردند که آثار مخرب و ویرانگر داشت.

رهبر جنبش انصارالله یمن به سیاست‌های ضد اسلام آمریکاییها و اینکه اقلیت یهودی را با مسلمانان مساوی می‌دانستند و نیز ترویج بهائیت و الحاد و دیگر فرقه از سوی آنها اشاره کرد.

خشم واشنگتن از خنجر یمنی

وی به خلع سلاح کردن یمنی‌ها از سوی آمریکاییها در آن دوره اشاره کرد و اینکه حتی با پوشش یمنی هم به مقابله برخاستند و اینکه پوششی بر تن داشته باشند که خنجر به عنوان نماد یمنی را مایه نگرانی برای آمریکاییها بود، نداشته باشند.

الحوثی گفت: در حالی ما را خلع سلاح می‌کردند که خود مرگبارترین سلاح‌ها را در اختیار داشتند و در آمریکا مغازه‌ای فروش سلاح به شهروندان آمریکایی وجود دارد. در حالی ما را خلع سلاح می‌کردند که صهیونیست‌ها روز به روز به تقویت نظامی خود پرداخته و به سلاح هسته‌ای رسیدند.

وی افزود: آمریکایی‌ها منافع اسرائیل را مدنظر قرار دادند و در یمن به دنبال تحقق اهداف اسرائیل برآمدند. آمریکا تلاش کرد که یمن از سرسازش با اسرائیل در آید. از خطرناک‌ترین کار آمریکاییها تابعیت صهیونیستی دادن به یمنی‌هایی است که به فلسطین رفتند تا تابعیت صهیونیستی و یمنی داشته باشند. خطرناک بودن از آن جهت است که یمن را به روی صهیونیست‌ها می‌گشود که بیایند و هر کاری که می‌خواهند در یمن انجام دهند.

الحوثی در ادامه به تلاش‌های آمریکاییها در زمینه بسترسازی فرهنگی و رسانه‌ای برای سازش با رژیم صهیونیستی و نیز تورهای گردشگری و اقتصادی به این بهانه اشاره کرد.

وی همچنین به ملاقات‌های برخی مسولان رژیم سابق و صهیونیست‌ها و همسویی رژیم سابق با واشنگتن اشاره کرد و گفت: اگر این وضع ادامه داشت یمن سرنوشت دیگری پیدا می‌کرد و نتیجه فروپاشی کامل بود.

طرح قرآنی الحوثی که یمن را نجات داد

الحوثی گفت: در این شرایط طرح قرآنی از راه رسید و سید حسین بدرالدین الحوثی قبل از اینکه اوضاع به مرز فروپاشی برسد وارد عمل شد. طرح قرآنی نتیجه وابستگی ایمانی است که اجازه سکوت در برابر خطر بزرگ که امت اسلامی را نابود می‌کند، نمی‌دهد. طرح قرآنی شهید حسین بدر الدرین مشکل ساز نبود زیرا مشکل وجود داشت و آمریکا و اسرائیل آنرا ایجاد کرده بودند و این طرح قرآنی منسجم با هویت ایمانی ملت و امت ما بود. این طرح برای مقابله با آمریکا و تفکیری ها ضروری است.

انصارالله سازمان نیست مردم است

رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: شهید الحوثی دروغ دموکراسی آمریکا را برملا کرد و آمریکاییها حتی شعار علیه خود را هم برنتافتند. پمپئو دیوانه انصارالله را در فهرست سازمان تروریستی قلمداد کرد اما در واقع انصارالله سازمان نیست بلکه امت و مردم است و در قالب چارچوب خاصی نمی گنجد. عنوان انصارالله عنوانی قرآنی است و صرفاً نام یک سازمان یا حزب نیست.

وی گفت: انصارالله در خود مذاهب و گرایشات سیاسی و طیف‌های اجتماعی را دارد. ما نام حوثی بر روی خود نگذاشته ایم بلکه دشمنان ما و برخی دوستان گذاشتند و ما آنرا قبول نداریم زیرا منتسب به شهر حوث است و طرح ما محصور در یک شهر نیست بلکه طرحی قرآنی است. طرح انصارالله ترسیم کننده نهضت امت اسلامی در همه زمینه هاست و تهدید را به فرصت سیاسی و اقتصادی و رسانه‌ای تبدیل می‌کند. طرح قرآنی از زمان شروع موفقیت زیادی با وجود چالشها و امکانات ناچیز به دنبال داشته است. این طرح ملت را مقدم می‌داند و در مقابله قیمومیت خارجی نقش دارد. ما به این روند قرآنی ادامه خواهیم داد. ما مسیر را با همه آزادگان از ملت ما برای دست یابی به استقلال و رهایی از سلطه خارجی ادامه خواهیم داد و با ائتلاف آمریکایی-سعودی- اماراتی و صهیونیستی مقابله خواهیم کرد.

مارب از ابتدا هم شعله ور بوده است

الحوثی تاکید کرد: دشمنان اوضاع در مارب را به گونه‌ای جلوه دادند که گویا جبهه‌های آرام بوده است و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آنرا شعله ور کرده اند و این درست نیست. دشمنان مارب را از ابتدا به جبهه اساسی برای جنگ خود بدل کرده اند و نظامیانی از همه کشورها و گروههای تکفیری در آن به تحرک پرداخته اند. این جبهه از ابتدای جنگ شعله ور بوده است و هچیگاه آرامش نداشته است و جبهه صرواح از مشهورترین جبهه هاست.

وی افزود: دشمن از مارب دست به عملیات علیه صنعا و البیضا و الجوف زد و این جبهه نظامی مهمی برای آنهاست و آنچه ضجه آنها را به دنبال داشته است پیروزی ملت ما است. هنگامی که ما پیروزی به دست می‌آوریم آمریکا نگران می‌شود و خواهان توقف آن است و سازمان ملل ابراز نگرانی می‌کند و فقط در این قبیل موارد نگران می‌شود.سازمان ملل، آمریکا، اروپاییها و کشورهای حوزه خلیج فارس هنگامی که ملت یمن با بمب‌های آمریکایی و جنگنده‌های انگلیس و سلاح اروپایی کشته می‌شوند چرا ابراز نگرانی نمی‌کنند؟

الحوثی گفت: وجود میلیون‌ها آواره در مارب دروغ بزرگی است. چند اردوگاه وجود دارد که ما آنها را هدف قرار نمی‌دهیم. مراکز نظامی که اردوگاه آوارگان نیست.

رهبر جنبش انصارالله یمن در پایان اعلام کرد: ما به همراه آزادگان امت اسلامی به مقابله با اسرائیل و توطئه‌های آن علیه امت اسلامی ادامه خواهیم داد. ما حامی آرمان فلسطین و مقدسات به عنوان اصلی دینی، حق انسانی و وظیفه اخلاقی می‌مانیم. سازش با رژیم صهیونیستی از سوی برخی رژیم‌های عربی را محکوم می‌کنیم و آنرا خیانت به اسلام و مسلمانان می‌دانیم. ما بر اصل اخوت اسلامی با امت اسلامی و مقابله با هر تحرک فتنه افکنانه که آمریکاییها برای ترویج آن به تکفیری‌ها دلبسته اند، تاکید داریم.

منبع: مهر
ارسال نظر: