نادری:گویا خاندان بارزانی تاریخ کوتاه مدت را فراموش کرده اند

کدخبر: 2372097

رئیس شورای ‌اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی(‌IPU‌) ‌مجلس شورای اسلامی در واکنش به اقدام اخیر اقلیم کردستان عراق گفت که گویا خاندان بارزانی تاریخ کوتاه مدت، از زمان حزب بعث تاکنون را فراموش کرده اند که این‌گونه ناسپاسی می کنند.

احمد نادری نماینده تهران در مطلبی در صفحه توییتر خود ایران در واکنش به اقدام اخیر اقلیم کردستان عراق، نوشت:«اقلیم کردستان به مناسبت سفر پاپ به عراق، تمبری را منتشر کرده و در آن بخش هایی از ایران را ضمیمه یک کشور خیالین به نام کردستان کرده.

‌گویا خاندان بارزانی تاریخ کوتاه مدت، از زمان حزب بعث تاکنون را فراموش کرده اند که این‌گونه ناسپاسی می کنند. البته تکرار تاریخ غیرممکن نیست.»

به گزارش ایسنا، اقلیم کردستان عراق به مناسبت سفر اخیر پاپ به این منطقه، تمبری چاپ کرده که در نقشه درج‌شده روی آن، بخش‌هایی از سرزمین ایران به عنوان «منطقه اقلیم» معرفی شده است.

در واکنش به این اقدام، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: روشن است آنچه در فضای عمومی منتشر شده، خلاف اصول و قواعد بین‌الملل است.جمهوری اسلامی ایران ضمن اعتراض به دولت عراق نسبت به این موضوع، خواستار جمع‌آوری و اصلاح فوری این اقدام غیردوستانه شده است.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر: