پیشروی نیرو‌های یمنی در جبهه مأرب

کدخبر: 2372194

شبکه المیادین از ادامه پیشروی نیرو‌های ارتش یمن در جبهه مأرب خبر داد.

شبکه المیادین از ادامه پیشروی نیرو‌های یمنی در شماری از جبهه‌ها از جمله جبهه مأرب و نیز به اسارت گرفتن شماری از نیرو‌های عناصر ائتلاف سعودی خبر داد.

شبکه المیادین به نقل از یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد عملیات نیرو‌های مسلح یمن تا پاکسازی کامل سرزمین‌های یمنی ادامه خواهد داشت.

این منبع همچنین اعلام کرد: از عناصر فریب خورده در مأرب و مناطق دیگر می‌خواهیم از عفو عمومی استفاده کرده و تا پیش از دیر شدن به آغوش وطن بازگردند. او همچنین از قبایل مأرب خواست تا اقدام کرده و در کنار ملت ایستاده و با اشغالگران و مهاجمان به مقابله برخیزند.

این در حالی است که به گفته این منبع، نیرو‌های مسلح یمن تردیدی در اقدام در جهت ادامه عملیات خود برای پاکسازی تا اخرین وجب این کشور را ندارند.

از چند روز پبش یک منبع میدانی به شبکه خبری المیادین در خصوص تسلط نیرو‌های مسلح یمنی بر بلندی‌های راهبردی «حمه ذیاب» در منطقه نخلا در مناطق شرقی نواحی رغوان و مدغل در شمال غرب استان مأرب سخن گفته بود.

این منبع همچنین از تسلط نیرو‌های مسلح یمن بر تباب النضود در شمال مأرب سخن گفته بود.

پیشتر دولت‌های انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و آمریکا در بیانیه‌ای مشترک، آنچه را به ادعا حمله مداوم نیرو‌های انصارالله به مأرب تامیده بودند، محکوم کردند.

در این بیانیه همچنین بر امنیت عربستان تأکید و ادعا شده بود تلاش‌های دیپلماتیک بهترین راه برای پایان جنگ محسوب می‌شود.

همچنین پیشتر یک منبع دیپلماتیک در یمن تاکید کرد شروط طرح پیشنهادی آمریکا برای حل اوضاع یمن، ظالمانه است.

منبع آگاه دیپلماتیک یمنی گفته بود: طرح آمریکا برای حل اوضاع یمن شامل ازسرگیری رایزنی‌های سیاسی بین دولت منصور هادی (رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن) و دولت صنعا با نظارت مستقیم نمایندگان آمریکا و سازمان ملل در امور یمن است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: