موز ارزان شد

کدخبر: 2372229

عضو اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: با افزایش عرضه پیش بینی می‌شود که قیمت موز به ۲۵ هزار تومان برسد.

اکبر یاوری عضو اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از افت محسوس قیمت موز در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو موز اکوادور در میدان مرکزی ۳۲ هزار تومان و موز هندی ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان است که با احتساب سود منطقی باید در بازار عرضه شود.

او افزود: ۳ تا ۴ هزار تن عرضه روزانه سیب درختی و پرتقال مازاد بر نیاز کشور است که با این وجود مشکلی برای تنظیم بازار شب عید نداریم.

یاوری با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه محصولات باغی نداریم، بیان کرد: با توجه به ازدیاد محصول در انبار‌ها و سردخانه، نگران مازاد محصول هستیم چرا که حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار تن پرتقال در سردخانه‌های شمال ذخیره شده است.

این مقام‌مسئول قیمت هر کیلو سیب قرمز در میدان مرکزی میوه و تره بار را ۶ تا ۱۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: سیب سفید ۸ تا ۱۴ هزار تومان، پرتقال ۹ تا ۱۲ هزار تومان و کیوی ۱۰  تا ۱۴ هزار تومان است.

او اتمام نارنگی شمال، سرمازدگی نارنگی فسا و کازرون و کاهش ۵۰ درصدی نارنگی بندرعباس را از علل گرانی این محصول در بازار برشمرد و گفت: در حال حاضر هر کیلو نارنگی با نرخ ۳۵ هزار تومان در میدان مرکزی عرضه می‌شود و از لحاظ نارنگی تا حدودی در تنگنا هستیم، از این رو وزارت جهاد واردات نارنگی را آزاد کرده است.

عضو اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی ادامه داد: با افزایش عرضه موز در میدان پیش بینی می‌شود که قیمت به ۲۵ هزار تومان‌کاهش یابد.

او در پایان سود مصوب و قانونی مغازه داران برای محصولات فساد پذیر را ۳۵ درصد اعلام کرد و گفت: برای سایر محصولات همچون پرتقال و سیب سود قانونی ۲۵ درصد است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: