الکاظمی: در کاهش تعداد نیروهای خارجی در عراق موفق شدیم

کدخبر: 2372296
خبرنگار:

براساس بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی مصطفی الکاظمی، دولت او در کاهش تعداد نیروهای خارجی موجود در عراق موفق عمل کرده است.

به گزارش نسیم‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا؛ براساس بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی مصطفی الکاظمی،‌ نخست‌وزیر عراق که خبرگزاری "واع" منتشر کرد، الکاظمی بر لزوم پایان آنچه "پدیده نظامی جامعه" خواند،‌ تاکید کرد.

اظهارات الکاظمی در جریان بازدیدش از وزارت خارجه عراق بود که کارمندان این وزارتخانه را سربازان گمنامی توصیف کرد که نقش مهمی در موفقیت بازدید رهبر کاتولیک‌های جهان از عراق ایفا کردند.

الکاظمی تاکید کرد: قدرت نرم باید مجرای خود را بیابد و سلاحی که عراق قبلا در اختیار داشت تنها آن را به نابودی، جنگ‌های بیهوده و دشمنی‌ها رساند.

نخست‌وزیر عراق افزود: دیپلماسی و مذاکره هر دو قدرت واقعی حمایت از مردم و دوری از جنگ‌ها هستند و این تنها فرصت خروج از باتلاق درگیری‌هاست و جایگزین آن تنها جنون جنگ‌ها و خرابی است که این کشور مدت‌های مدیدی از آن رنج برده است.

او تاکید کرد: دیپلماسی فعال مستلزم تلاش گسترده در تمام جبهه‌هاست و این نقش سفارتخانه‌ها و دیپلمات‌ها و نهادهای بین‌المللی و به جریان انداختن ابزارها و راهکارهای مذاکراتی متنوع است که منافع کشور را تضمین کرده و کشور را به سمت راه‌حل‌های دائمی هدایت می‌کند. 

او درباره رویکرد دیپلماسی کشورش گفت: ما از همه قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با آغوش باز استقبال کردیم؛ اتفاقی که تاثیر مثبتی بر عراق و ثبات سیاسی آن داشته و فرصت‌های بزرگ تاریخی برای آن ایجاد می‌کند. سفر پاپ در راستای این تلاش‌ها بود تا حمایت معنوی مضاعفی را برای عراق جلب کرده و پیامی به همه باشد مبنی بر این‌که عراق فضایی برای ارتباط بین ادیان و تمدن‌هاست و از رنج جنگ و ویرانی که علتش داعش بود،‌ رها شده است و ملت عراق دوستدار صلح و مفتخر به تنوع دینی، اجتماعی و سیاسی هستند. 

او تصریح کرد: عراق روابط متنوعی با عربستان و دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دارد و آنها در سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و انرژی جدی هستند.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر: