اسرائیل باز هم در مقابل هکرها زانو زد

کدخبر: 2372311

رسانه‌ای شدن مجدد نفوذ هکرها به یکی دیگر از سرورهای حساس در رژیم صهیونیستی، رسانه‌های اسرائیلی را به شدت به تکاپو انداخته است.

رسانه‌های عبری زبان رژیم صهیونیستی هر یک از منظر خود به این شکست جدید پرداخته و با توجه به پیشینه گروه هکری بلاک شادو در نفوذ و تخلیه تمام اطلاعات شرکت بیمه طرف قرارداد با سازمان های رسمی رژیم صهیونیستی اقدام جدید را هم در راستای همان رویکرد اعلام کردند.

روزنامه یسرائیل هیوم با توجه به موضعش در حمایت بی چون و چرا از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، عامل این تهاجم و فلج کردن سامانه سایبری رژیم صهیونیستی را جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و خبر داد بلاک شادو  وابسته به ایران اعلام کرد قصد دارد اطلاعات شخصی از جمله اسکن اوراق هویت، گذرنامه ها، چک های بانکی و کارت های اعتباری مشتریان این شرکت را به بالاترین پیشنهاد به فروش برساند.

گفتنی است شرکت (کی ال اس کاپیتال) یکی از شرکت‌های لیزینگ بزرگ در اسرائیل است که گروه هکری بلاک شادو بعد از نفوذ و تخلیه اطلاعات این شرکت به مسئولین اسرائیلی 24 ساعت فرصت داده بود تا برای عدم افشای این اطلاعات 10 بیتکوین پرداخت کنند.

این رسانه عبری زبان به شکل تلویحی اعتراف کرد، مسئولین امنیت شبکه در اسرائیل به این شرکت اسرائیلی توصیه کرده‌اند از پذیرش پرداخت باج درخواستی امتناع کنند زیرا به هر شکل اطلاعاتی به حجم 2 ترابایت از سرورهای این شرکت خارج شده و امکان بازگشت آن وجود ندارد.

تام مالکا یکی از تحلیلگران شرکت سایبری (Security Joes) هم به این رسانه عبری زبان گفت: به نظر من عاملان این اقدام چندان به دنبال دریافت باج نیستند، هدف اصلی آنها بیش از هر چیز در تنگنا قرار دادن اسرائیل است.

این رسانه همچنین اظهار نظر کلیشه‌ای مسئولین اسرائیلی را که طی چند ماه گذشته همچنان تکرار می͏‌شود را اعلام کرد و به نقل از آنها نوشت: ما در حال انجام تحقیق در این رابطه هستیم و تمام تلاش خود را برای کاهش زیان های وارده به مشتریان به کار بسته‌ایم.

روزنامه اقتصادی ماکر وابسته به روزنامه هاارتص هم در گزارشی در این رابطه نوشت: گروه هکری بلاک شاد و که چندی پیش شرکت بیمه شیربیت را مورد حمله قرار داده بود، از چند روز پیش خبر رخنه به شرکت کی ال اس کاپیتال را  رسانه‌ای کرد.

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر: