روسیه: تحریم های غرب علیه سوریه مصداق «ورشکستگی اخلاقی» است

کدخبر: 2372329

سفیر روسیه در لندن اقدام انگلیس، آمریکا و متحدانشان مبنی بر اعمال تحریم علیه سوریه را محکوم کرد و گفت این رفتارها مصداق فساد اخلاقی است.

«آندری کلین» سفیر روسیه در لندن، از کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا، بابت تحریم هایی که علیه سوریه اعمال کرده اند؛ به شدت انتقاد کرد.

وی این تحریم ها را نوعی ورشستگی اخلاقی و غیرقابل پذیرش عنوان کرد.

کلین در این باره افزود: توسعه سوریه نه تنها تحت الشعاع مسائلی چون جنگ و کووید ۱۹ قرار گرفته؛ بلکه متاثر از تحریم های یک جانبه و نامشروعی است که انگلیس، آمریکا و متحدانشان بر این کشور تحمیل می کنند. این محدودیت ها نه تنها مانع احیای اقتصادی است بلکه اجازه تأمین نیازهای دارویی و پزشکی را نیز نمی دهد. این یک فساد اخلاقی است.

این دیپلمات روس افزود: مردم سوریه نیازمند کمک های بشردوستانه هستند حال آنکه سیاست کشورهای غربی ازجمله انگلیس این است که مناطقی که تحت کنترل معارضین است شناسایی و فقط به آنها کمک کنند حال آنکه بقیه کشور تحت تحریم است.

وی افزود: به جای حمایت مقطعی از کشورهای همجوار سوریه که میزبان پناهجویان هستند؛ باید این کمک به آنهایی تعلق بگیرد که می خواهند به کشورشان بازگردند.

اظهارات سفیر روسیه در لندن در حالی ایراد شد که انگلیس روز گذشته به بهانه دهمین سالگرد آغاز بحران سوریه، حقوق بشر را دستاویزی برای اعمال تحریم علیه شماری از مقامات سوری ازجمله فیصل المقداد وزیر خارجه این کشور قرار داد.

 

منبع: مهر
ارسال نظر: