می‌دانستیم هیچ کشوری برای مقابله با کرونا ما را یاری نخواهد کرد

کدخبر: 2372366

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما می‌دانستیم هیچ کشوری برای مقابله با کرونا ما را یاری نخواهد کرد، گفت: در زمینه واکسن هم می‌دانستیم در نقل و انتقال پول مشکلات زیادی است اما همه کارها انجام گرفت.

حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیات دولت ضمن تبریک سالروز میلاد امام حسین(ع) اظهار داشت: ما در اسیتانه سال1400هستیم که خود1400هم سال آستانگی قرن پانزدهم است و امیدواریم ملت بزرگ ایران که در همه صحنه‌ها پیروزی های درخشانی به دست آورده در سال آینده شاهد پیروزی‌های برگتری باشیم.

وی افزود: سالی که گذشت در مجموع سال سختی بود و همین آغاز از همه عزیزانی که برای مبارزه با کرونا جان عزیز خود را فدا کردند و از کادر درمان حدود 277 نفر از عزیزان در این را جان سپردند و حدود 61هزار نفر در این سال بر اثر این ویروس جان خود را از دست دادند که به خانواده هایشان تسلیت می‌گوییم.

رئیس جمهور با بیان اینکه سال آینده آستانه قرن پانزدهم و آستانه مهار ویروس کرونا و آستانه پیروزی قاطع ملت ایران در برابر جنگ اقتصادی و آستانه یک حرکت خوب اقتصادی و رونق و جهش تولید خواهد بود، اظهار داشت: ملت ایران با فرهنگ بلندش در زمینه کار بزرگی انجام داد و علیرغم اینکه در تحریم و فشار بودیم سال را به خوبی گذراندیم ولی اگر کشورمان را با کشورهای دیگر در مبارزه با کرونا مقایسه کنیم شاید نمره قابل قبول و خوبی داشته باشیم.

روحانی با بیان اینکه در کرونا همه کشورهای دچار مشکل اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی شدند و برای هرکدام از اینها برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام گرفت،‌ گفت: ما می دانستیم که در برابر این کرونا کسی ما را یاری نخواهد کرد و اگر از کشوری ماسک و ونتیلاتور و تجهیزات پزشکی بخریم به ما نخواهند داد و حتی می‌دانستیم که در واکسن و نقل و انتقال پول مشکلات فراوانی خواهد بود ولی همه اینها انجام گرفت.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در بعضی زمینه‌ها در آستانه صادرات هستیم و در زمینه واکسن هم برای خرید و هم برای ساخت واکسن اقدامات خوبی شد، تصریح کرد: امیدواریم در سال آینده واکسن‌های داخلی پاستور،‌ برکت، ‌رازی و فخرا در اختیار مردم قرار بگیرد و سال آینده حتما سال بهتری در کنترل و مهار این بیماری خواهیم داشت ولی حتما باید دستورالعمل‌ها را در این زمینه پیاده کنیم.

وی ضمن تشکر ویژه از کار درمان و شخص وزیر بهداشت، خاطرنشان کرد: بار بسیار سنگین و کار بسیار سختی بود و در یک وی میدان جنگ مستقیم در برابر خشم یک ویروس خطرناکی بود که جان بسیاری از هم‌وطنانمان را گرفت.

روحانی با اشاره به تحریم گفت: از سال 97 بحث دیگر تحریم نبود و ما وارد یک جنگ اقتصادی شدیم و در این جنگ تنها بودیم و در جنگ تحمیلی اقتصادی هم مانند جنگ تحمیلی ملت ایران تنها بود.

وی با بیان اینکه تقریبا همه کشورهای در این سال کرونایی دارای رشد منفی بودند، تصریح کرد: در سه ماهه اول رشد ما منفی بود ولی تلاش خوبی در سه ماهه دوم و سوم شد و نتیجه نه ماهه رشد اقتصادی ما مثبت است و 2.2رشد اقتصادی قابل قبولی در شرایط تحریم و کرونا هست و این از افتخارات دولت و تولیدگرا و تیم اقتصادی دولت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امسال به حقوق‌بگیران ثابت کمک زیادی کردیم و حقوق ها سرجمع بالای 40درصد افزایبش یافت و همسان‌سازی حقوق بازنشستکان و حقوق بگران انجام شد، گفت:  برای اشتغال روستایی کار بزرگی انجام شد و بسیاری از روستاییان در پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند و تمام مردم در پوشش بیمه سلامت هستند.

روحانی با اشاره به اینکه کار بزرگی  می‌گیرد ولی عده‌ای شرایط جنگ را در نظر نمی‌گیرند، گفت: هزار کار مثبت انجام می‌گیرد ولی یک جا نقطه ضعف پیش می آید، عده ای همان نقطه ضعف را بزرگ می کنند ولی سیاه‌نمایی از گناهان بسیار بد و زشت در شرایط جنگ در برابر دشمن است و این در حالی است که باید در شرایط جنگ همه در کنار هم بایستیم نه اینمه یک نقطه ضعف کوچکی پیدا کنیم و آن را بزرگ و ترویج کنیم.

وی افزود: البته در بخش اقتصادی و تولید پایان یافتن طرح های بزرگ، امسال سالی بود که تولید ملت خوش درخشید و امسال 58 افتتاح بزرگ داشتیم و سال آینده هم در اولین پنجشنبه افتتاح 59ام ملی بزرگ خواهیم داشت و در عید غدیر به عنوان آخرین پنجشنبه دولت هم افتتاح بزرگ خواهیم داشت و این افتتاح های هفتگی را تا پایان ادامه می دهیم.

روحانی با اشاره به اینکه در این سه سال که در جنگ اقتصادی بودیم از نظر سیاسی موفقیت های بزرگی داشتیم، تصریح کرد: 30 شهریور 99 روز شکست‌ آمریکا در طرح اسنپ‌بک بود و روز 27مهرماه روز بزرگی برای ما هست و آن هم پایان تحریم تسلیحاتی هست و در بهمن‌ماه دادگاه لاهه صلاحیت را برای سیدگی به دعوایی که علیه امریکا مطرح کرده بودیم تایید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز شرایط برای شکست تحریم از هر زمان دیگری آماده تر است، گفت: آمریکایی‌ها بارها اعلام کرده اند که مسیر دولت قبلی غلط بوده و فشار حداکثری منجر به شکست شده و ما می خواهیم به مسیر برجام برگردیم ولی این گفتن کافی نیست و ما منتظر عمل هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تاخیر در برداشتن تحریم خیانت است و اگر هر جناح و فرد و گروه پایان تحریم را تاخیر بیاندازد خیانت بزرگی به تاریخ ملت ایران است و این ننگ ابدی برای آن جناح و فرد باقی خواهد ماند و ما باید جلوی تحریم که تضییع حقوق مردم هست را بگیریم. امیدوارم اقلیتی که دنبال سنگ‌اندازی در این راه هستند توبه کنند و دست از تخریب بردارند و اگر دست بردارند دولت بلد است تحریم را پایان دهد.

روحانی در پایان به اشاره به انتخابات 1400اظهار داشت: همه بدانیم که این انتخابات باشکوه تضمینی برای انقلاب و راه و کشور ما هست و ان‌شا‌الله سال آینده سال مبارک برای همه باشد.

ارسال نظر: