تاکید الحشدالشعبی بر حمایت از سنجار در مقابل حملات ترکیه

کدخبر: 2372382

مسئول الحشدالشعبی در منطقه سنجار تاکید کرد از اراضی عراق در برابر حملات ترکیه حفاظت می‌کنند.

نیرو‌های الحشد الشعبی تاکید کردند که از اراضی عراق در برابر برنامه‌هایی با هدف نقض حاکمیت کشور و تهدید آینده منطقه سنجار حمایت و دفاع می‌کنند.

«محمود العراجی»، مسئول الحشدالشعبی در منطقه سنجار گفت: دولت باید با دفاع از اراضی خود و جلوگیری از مداخلات خارجی به ویژه ترکیه که قصد دارد به بهانه جنگ با حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) به سنجار حمله کند، حاکمیت عراق را حفظ کند.

او افزود: قصد ترکیه برای حمله به سنجار حتی اشاره به این موضوع، اشغال اراضی عراق محسوب می‌شود بنابراین دولت باید در این پرونده مداخله کند.

این مسئول الحشدالشعبی اعلام کرد که مداخلات ترکیه مسئله جدیدی نیست و آنکارا پیشتر تخلفات متعددی انجام داده است و مردم سنجار از اراضی خود در برابر هر طرحی که هدف آن حمله و اشغال منطقه از سوی ترکیه باشد، دفاع خواهند کرد.

«هادی العامری»، رئیس ائتلاف الفتح عراق ماه گذشته از وجود اطلاعاتی قطعی از هدف ارتش ترکیه برای حمله به کوه سنجار پرده برداشت و از دولت عراق خواست همه اقدامات لازم را برای جلوگیری از هرگونه تجاوز به سرزمین‌های عراق انجام دهد.

او با تأکید بر اینکه نیرو‌های مسلح عراق، نیرو‌های حشد الشعبی و دستگاه‌های امنیتی با کمک خداوند قادر به دفاع و حفاظت از خاک مقدس عراق هستند، از دولت عراق خواست تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از هرگونه تجاوز به اراضی عراق انجام دهد.

این در حالی است که خبرگزاری آناتولی ابتدای بهمن اعلام کرد که آنکارا دو عملیات نظامی علیه شبه نظامیان شاخه نظامی حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) آغاز کرده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، نیز پیشتر مقر شبه‌نظامیان گروه پ. ک. ک در عراق را به حمله ناگهانی شبانه تهدید کرده بود.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه نیز در سفر خود به عراق و دیدار با رئیس و نخست وزیر اقلیم کردستان اعلام کرد که آنکارا به حملات و مبارزه خود علیه گروه پ. ک. ک ادامه می‌دهد و هدف ترکیه، نابودی تروریست‌ها و داشتن یک زندگی ایمن با همسایگان است.

ترکیه در سال میلادی ۲۰۲۰ دو عملیات گسترده با نام «پنجه عقاب» و «پنجه ببر» را در شمال عراق، با هدف نابودی عناصر پ. ک. ک آغاز کرد که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی مواجه شد، اما آنکارا بی‌توجه به این اعتراض‌ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: