جزئیات برگزاری حضوری امتحانات دانشگاه‌ها

کدخبر: 2372414

معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به بیان توضیحاتی درباره حضوری شدن امتحانات دانشگاه ها در ترم آینده پرداخت.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم جاری گفت:  ترجیح وزارت علوم این است که امتحانات حضوری برگزار شود، اما در شهر‌هایی که ستاد ملی کرونا به ما اجازه بدهد و علاوه بر آن شرایط آن در دانشگاه و موسسه آموزش عالی فراهم باشد این اتفاق خواهد افتاد.  

معاون وزیر علوم ادامه داد: معنی حضوری شدن امتحانات پایان ترم جاری  به این صورت است که دانشگاه‌ها بتوانند به نحوی به دانشجویان خدمات می‌دهند که تمام شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود البته دانشگاه‌ها می‌توانند از امکانات مجازی که در این دو ترم برای آموزش مجازی فراهم شده است، استفاده کنند.  

او توضیح داد: اگر دانشجویی در شهر دیگری زندگی و تحصیل می‌کند، این امکان وجود دارد که با هماهنگی دانشگاه مبدا و مقصد، در شهر محل سکونت امتحان بدهد.  

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه اولویت اول سلامتی دانشجویان و کارکنان و اعضای هیئت علمی است، افزود: درخواست ما از دانشگاه‌ها این است که در مناطق کم‌خطر از نظر همه‌گیری کرونا، امکان حضور دانشجویان برای شرکت در آزمون پایان نیمسال بررسی و مقدمات برگزاری امتحان حضوری فراهم شود.  

حضوری شدن امتحانات الزامی نیست

معاون آموزشی وزیر علوم تاکید کرد: ترجیح ما این است که امتحانات حضوری باشد البته وزارت علوم هیچ الزامی را برای دانشگاه‌ها ایجاد نکرده است.

او افزود: این تصمیم به دانشجویان و دانشگاه‌ها اطلاع‌رسانی شده است تا آن‌ها از احتمال برگزاری آزمون پایان نیمسال خود به‌صورت حضوری اطلاع داشته باشند. اطلاع‌رسانی باید از مجاری مختلف رسمی دانشگاه و با اطمینان از وصول آن از سوی همه دانشجویان انجام شود تا این تصمیم در آستانه اجرا با اعتراض دانشجویان مبنی‌بر بی‌اطلاعی یا اطلاع‌رسانی ضعیف دانشگاه روبرو نشود.

کدام دانشگاه ها نباید امتحان حضوری برگزار کنند؟

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: در دانشگاه‌هایی که تعداد دانشجویان غیر بومی بالاست و این احتمال وجود دارد که نتوانند شرایط را به درستی مدیریت کنند، حضوری شدن امتحانات ملغی است، زیرا دانشگاه‌ها از نظر خوابگاه و امکانات سلف سرویس و غذا نمی‌تواند شرایط حضور دانشجویان غیر بومی را فراهم کند و شیوه نامه‌های بهداشتی قطعا رعایت نخواهد شد.  

خاکی صدیق توضیح داد: باید سهم آزمون پایان نیمسال در تعیین نمره نهایی دانشجو به میزان حداقلی تخفیف پیدا کند. تصمیم به حضوری شدن امتحانات هنوز یک احتمال است و حضوری شدن امتحانات، هنوز امری قطعی به شمار نمی‌رود.

امتحانات در مناطق قرمز و نارنجی حضوری نخواهد بود

خاکی صدیق یادآوری کرد: این تصمیم اصلا به معنی برگزاری امتحانات در مناطق قرمز و نارنجی نیست و امتحانات در این مناطق حضوری نخواهد بود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: