جشنواره رازگشا وارد مرحله داوری شد

کدخبر: 2372792

«رازگشا»، اولین جشنواره ملی اتاق فرار داوری اولیه آثار را به اتمام رساند و وارد مرحله داوری نهایی شد.

این جشنواره که به همت جمعی از افراد و مجموعه‌های فعال و دارای دغدغه نسبت سرگرمی نوین اتاق فرار برگزار و درصدد جلب مشارکت علاقه‌مندان به این سرگرمی بود، پانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۰ با ثبت ۹۴ ایده و ۶۴ طرح مرحله داوری اولیه را پشت سر گذاشت. 

سید محمد علی سید خاموشی، دبیر اجرایی رازگشا، اینگونه عنوان کرد: «رازگشا، جشنواره ایده پردازی و طراحی اتاق فرار است که از اول بهمن‌ماه آغاز شد و تا پانزدهم اسفند ادامه داشت. باتوجه به استقبال بسیار خوب از سوی علاقه‌مندان، ایده‌پردازان و طراحان اتاق فرار و بنا به تصمیم شورای سیاستگذاری، جشنواره تا پانزدهم فروردین ماه تمدید شد. بلافاصله پس از پایان زمان مقرر، فرایند داوری ایده‌ها و طرح‌های ثبت‌نامی انجام پذیرفت.» سیدخاموشی در این رابطه افزود: «داوران با تخصص‌های گوناگون مرتبط و ضروری ارزیابی اولیه آثار ثبت شده را به پایان رساندند. نتیجه این مرحله انتخاب ۱۱ اثر به‌عنوان آثار راه‌یافته به مرحله نهایی داوری است. ارزیابی اولیه طرح‌ها و ایده‌های ثبت شده با مشارکت نمایندگان شورای نظارت بر اسباب‌بازی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و توسط آقایان مسیح خدابخشیان، رامبد خانلری، حامد نصیری، صمد خطیبی و امید گوهری انجام شد.»

دبیر اجرایی رازگشا در ادامه، پایان جشنواره را داوری نهایی اعلام و اینگونه شرح داد: «باتوجه به پایان مرحله اولیه داوری و پس از اعلام عمومی ۱۱ اثر کاندیدا، رقابت نهایی برای تعیین سه اثر برگزیده آغاز می‌شود. به‌علاوه، از سوی «بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای» جایزه ویژه بازی‌های جدی نیز اهدا خواهد شد.» 

سید خاموشی عنوان کرد که شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان می‌توانند وضعیت برگزاری اختتامیه و اعلام نهایی برگزیدگان را از طریق  سایت و شبکه‌های اجتماعی razgosha.ir پیگیر شوند. این زمان با توجه به محدودیت‌های اخیر و تصمیم نهایی شورای سیاست‌گذاری تعیین خواهد شد.

در پایان دبیر اجرائی جشنواره، از تمامی شرکت‌کنندگان و مجموعه‌هایی که رازگشا را تا به این مرحله همراهی و پشتیبانی کرده‌اند، تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر: