بازهم جریمه ی جهانی در انتظار فوتبال ایران

کدخبر: 2373058

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: در مورد بحث پادوانی و بدهی به خانواده زنده یاد پورحیدری باشگاه استقلال هم انسانیت را باخت و هم معرفت و اخلاق.

پیرو انتشار خبری درباره قطعیت یافتن معلولیت لی اندرو پادوانی مدافع اسبق برزیلی تیم استقلال، همچنین دلخوری فریده شجاعی همسر منصور پورحیدری فقید، یکی از مدیران اسبق باشگاه استقلال با انتقاد از نحوه برخورد مدیران باشگاه استقلال با طلبکاران، به ناکارآمدی مدیران منصوب شده از سوی وزارت ورزش و بی توجهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موضوع خطیر در روزهای پایانی دولت دوازدهم پرداخت.
سید کاظم اولیایی درباره اتفاقات اخیر در سطح مدیریتی باشگاه استقلال صحبت کرد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

درباره وضعیت ناراحت کننده ای که برای پادوانی رخداد و غرامت سنگینی که فیفا برای باشگاه استقلال در ازای معلولیت دائمی این بازیکن در نظر گرفته اطلاع دارید؟
- قبل از هر چیز باید بگویم برای این فوتبالیست به شدت متاسفم! پادوانی یک بازیکن با اخلاق و مهربان بود و از این که حالا جسمش به این شکل دچار معلولیت شده بسیار ناراحت شدم. این اتفاق نمونه خوب و واضحی از اعتراضاتی است که ما بارها در سطح مدیریت این باشگاه عنوان کردیم که این مجموعه را به اهلش بسپارید.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟
- متاسفانه در همه این سال‌ها افرادی تحت عنوان کارمند وزارتخانه در رده مدیریتی باشگاه مشغول به کار شدند تا چنین اتفاقاتی با عواقب بزرگ، هم به لحاظ مالی و هم اخلاقی متوجه باشگاه مردمی استقلال و البته نام کشور بزرگ مان ایران، در سطح بین المللی بشود. نمی‌دانم آقایان نمایندگان مجلس چطور اجازه می‌دهند این قبیل اتفاقات رخ بدهد و چطور قوانین غیراصولی را تصویب می‌کنند؟ امیدوارم این افراد هرچه زودتر سرعقل بیایند تا دیگر شاهد این مسائل نباشیم.

این اتفاق چه تبعاتی برای باشگاه استقلال خواهد داشت؟
- قطعاً ما علاوه بر مسائل مالی، اخلاق اجتماعی را هم بازنده شدیم. حالا هم جریمه مالی می شویم و باید تعهداتمان را پرداخت کنیم و هم در بحث اخلاقی بازنده می شویم. چون رفتاری که در این زمینه با پادوانی شده انسانیت ایرانیان را زیر سوال می‌برد. یعنی ما اینقدر بی معرفتیم که حقوق اولیه این بازیکن را ندادیم تا حالا با یک جریمه نقدی بسیار سنگین، هم ضرر مالی ببینیم و هم شرمندگی بسیار زیادی داشته باشیم و سرمان را در سطح بین‌المللی پایین بیندازیم؟ اینها همه معلول علت اصلی این موضوع است.

کدام علت؟
- ناکارآمدی مدیران منصوب شده که از جیب هوادار خرج می کنند تا مثلا فوتبال حرفه‌ای را پیش ببرند و به خیال خودشان آن را مدیریت کنند.

به تازگی و با انتشار اخبار مربوط به معلولیت قطعی پادوانی، همسر زنده یاد پورحیدری هم نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و اعلام کرد بر خلاف میل باطنی اش، او هم از باشگاه استقلال شکایت می کند تا حقوق همسرش را دریافت کند. از این بابت حرفی ندارید؟
- در موضوع داستان منصورخان هم مانند پادوانی بی معرفتی صورت گرفته و انسانیت زیر پا گذاشته شده است. ما وقتی از مرحوم پورحیدری یاد می کنیم به او لقب پدر معنوی باشگاه را می دهیم. پس چطور ممکن است که حقوقش را نمی پردازیم تا خانواده‌اش رنجیده خاطر شوند و احساس کنند حقشان پایمال می شود. من همه این مشکلات را از ناکارآمدی در سیستم می بینم و بدتر این که در این میان مدیران رده بالا برای خالی نبودن عریضه شعار واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بورس را هم مطرح می‌کنند تا این قبیل دسته گل هایی که به آب داده اند به چشم نیاید.

فکر می کنید در روزهای پایانی دولت دوازدهم این اتفاق رخ بدهد؟
- اتفاقاً این موضوع بسیار خطرناک است. من از ارباب جراید و مطبوعات می خواهم مقابل این موضوع بایستند. چون ممکن است روی عجله و برای اینکه بخواهند بگویند کاری صورت گرفته در این مدت کم، سنگی را ته چاه بیاندازند که بعداً صد نفر عاقل هم نتوانند آن را خارج کنند. موضوع واگذاری به بخش خصوصی و ورود به بازار سهام تا اینجا با مشکلات عدیده مواجه بوده و نباید در فرصت کم باقیمانده درباره آن ریسک کرد و دو باشگاه مردمی را به دردسری انداخت که کسی نتواند آن را حل و فصل کند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو
ارسال نظر: