واگذاری اختیارات وزارت صمت در حوزه مرزنشینی به استانداران

کدخبر: 2373083

وزیر صمت در شورای ساماندهی مبادلات مرزی پیرانشهر از آمادگی وزارت صمت برای واگذاری تمام اختیارات خود در حوزه مرزنشینی به استانداران خبر داد و گفت: آذربایجان غربی پایلوت برای شروع و اجرای این تصمیم است.

علیرضا رزم حسینی در این جلسه که با موضوع بررسی مشکلات کولبران در محل فرمانداری شهرستان مرزی پیرانشهر با حضور استاندار، نماینده مجلس، معاونین وزیر و مسئولین شهرستانی برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: استان آذربایجان غربی به عنوان پایلوت در این تصمیم تمامی اختیارات وزارتخانه را برای ساماندهی مرزنشینان به کار گیرد.

نقش روان‌سازی و تسهیل گری وزارت صمت در مدیریت یکپارچه پایانه‌های مرزی

وی با بیان اینکه مدیریت یکپارچه پایانه‌های مرزی در وزارت راه و شهرسازی می‌باشد، ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مجموعه همکار در این راستا تمام تلاش خود را در جهت روان‌سازی و تسهیل امور انجام خواهد داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: آن بخشی از امورات مربوطه که مرتبط به وزارت صمت است استاندار با جدیت تمام پیگیری نماید.

ظرفیت گسترده مرز پیرانشهر و سردشت در توسعه صادرات به همسایه‌های غربی

رزم حسینی مرز‌های پیرانشهر و سردشت را از مرز‌های اقتصادی کشور دانست و گفت: می‌خواهیم با کشور‌های همسایه غربی صادرات گسترده تری داشته باشیم، کالا‌های ایرانی برای این کشور‌ها جذاب است و این مرز‌ها در این راستا ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای دارند.

ظرفیت بالای خلق پول در پیرانشهر و سردشت به علت مبادلات مرزی

وی با اشاره به اینکه خلق پول در سردشت و پیرانشهر به علت همین مبادلات مرزی بسیار بالاست، تصریح کرد: از این ظرفیت باید استفاده بهینه گردد و خلق پول تبدیل به تولید و اشتغال شود.

آمادگی وزارت صمت برای تامین زیرساخت‌های لازم در قالب شهرک‌ها و نواحی صنعتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت از آمادگی این وزارتخانه برای تامین زیرساخت‌های لازم در قالب شهرک‌ها و نواحی صنعتی در این منطقه خبر داد.

رزم حسینی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه با ظرفیت جامع تجارت گفت: یکپارچگی امور در این سامانه باید محقق شود و دستگاه‌ها موازی کاری نداشته باشند.

امنیت مرز‌ها مرهون پایمردی مرزنشینان است

وی با بیان اینکه شهر‌های مرزی در تامین امنیت ملی خدمات ارزنده‌ای داشته اند، گفت: امنیت مرز‌ها مرهون پایمردی مردمان مرزنشین از جمله پیرانشهر و سردشت است.

وزیر صمت در پایان تاکید کرد: شهدای گرانقدرمان برای حفظ و تمامیت ارضی کشور جانفشانی نمودند و ما نیز باید در کنار این فداکاری‌ها اقتصاد مردم منطقه را تقویت و تامین نماییم.

شورای ساماندهی مبادلات مرزی با موضوع بررسی مشکلات کولبران در محل فرمانداری شهرستان مرزی پیرانشهر با حضور وزیر صمت، استاندار، نماینده مجلس، معاونین وزیر و مسئولین شهرستانی برگزار شد.

همچنین پیش از این جلسه وزیر صمت نمایندگانی را به پایانه‌های مرزی استان فرستاد و مهمترین مسائل مرتبط با حوزه تجارت، ترانزیت و مبادلات احصا شد که در جلسه شورای ساماندهی تصمیمات لازم در خصوص آن‌ها اتخاذ گردید.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو
ارسال نظر: