حقوق بازنشستگان چقدر افزایش یافت؟

کدخبر: 2373433

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۱۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به طور میانگین خبرداد

حجت الله میرزایی در دومین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت کار در آذربایجان شرقی افزود: به طور متوسط در تأمین اجتماعی شاهد افزایش ۱۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان بودیم و در صندوق کشوری نیز بیش از ۸۰ درصد افزایش حقوق بازنشستگان اتفاق افتاد که خوشبختانه این اقدام منجر به رضایت حدود ۶ میلیون بازنشسته کشوری و لشکری شده است.

وی با اشاره به تحقق طرح توسعه دولت الکترونیک در سازمان‌های تأمین اجتماعی و بهزیستی و سایر سازمان‌ها، گفت: از چندین سال قبل حذف دفترچه‌های تأمین اجتماعی مطرح بود که خوشبختانه امروزه این امر در بخش خصوصی، مطب‌ها و داروخانه‌ها تکمیل شده است و امیدواریم هر چه سریع‌تر در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز تکمیل شود.

وی از جمله مزایای این طرح را امکان حفظ و نگهداری سوابق بیمه‌ای و حفظ نظام ارجاع، شفافیت و به حداقل رسیدن تقلب عنوان کرد و ادامه داد: این اقدام خیلی کار مشکل و دشواری بوده که با همت دکتر سالاری و همکارانشان محقق شده است.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: همچنین طرح الکترونیک کردن و شفاف کردن فرزند خواندگی در بهزیستی اقدام بسیار بزرگی در دولت دوازدهم بود.

وی یکی دیگر از فعالیت‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را بحث کاهش فساد و تنش‌های کارگری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مراجعات کارفرمایان و کارگران ۱۰ درصد نسبت به سال‌های قبل‌های کاهش یافته است که نشانگر تلاش بی وقفه همکاران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌ها مجموعه ادارت کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان‌ها است.

میرزایی با بیان این‌که در رابطه با شفافیت وزارت خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی رتبه اول شفافیت را کسب کرده است، افزود: در بنگاه‌ها نزدیک به ۱۰ سامانه شفافیت ایجاد شده است؛ به طوری که امروز تمامی فعالیت‌های شستا، صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق روستاییان به صورت شفاف در سامانه‌ها قابل ردگیری است.

وی یادآوری کرد: پوشش بیمه روستاییان تا پایان سال ۹۹ در سطح ملی هفت برابر شده و به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده است و براساس مصوبه دولت از سال جاری یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار جدید برای این اضافه می‌شود.

وی افزود: همچنین یک اقدام بسیار قابل توجهی ایجاد پنجره واحد رفاهی و پایگاه اطلاعات ایرانیان است.

میرزایی با بیان اینکه با ایجاد پنجره واحد ایرانیان، امکان سو استفاده و تخلف مالی در بین سازمان‌های بخش عمومی به صفر رسیده است، گفت: به طوری که دیگر کسی نمی‌تواند هم از بهزیستی و هم از کمیته امداد سو استفاده کند، در واقع تمامی پرداختی‌ها و حمایت‌های مالی در پنجره واحدی ثبت می‌شود.

وی افزود: همچنین با ایجاد پایگاه اطلاعات ایرانیان، با ارائه کد ملی سرپرست خانوار تمامی اطلاعات مربوط به آن‌ها مشخص می‌شود که این اطلاعات رفاهی اتفاقات بسیار مهم و گران قیمتی است.

منبع: مهر
ارسال نظر: