یک قدم مانده تا پیک ششم کرونا

کدخبر: 2373969

رئیس کارگروه پیشگیری و بهداشت ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: حدود دوماه قبل براساس یکسری از شاخص‌ها و آمارها به مقامات مسئول گزارش دادم که نشانه‌هایی از بروز پیک ششم کرونا دیده شده است.

 حمید سوری، رئیس کارگروه پیشگیری و بهداشت ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور در برنامه "گفتگوی ۱۸:۳۰" درباره وضعیت مدیریت و مقابله با کرونا در کشور گفت: اپیدمی همچنان در جهان ادامه دارد و کشور ما به لحاظ اپیدمی در شرایط خوبی نیست.

وی با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون در ماه‌های اخیر تا حد زیادی جبران شده است، تصریح کرد: ما هنوز از واکسیناسیون کامل نسبت به میانگین جهانی که دو دُز است، فاصله داریم.

رئیس کارگروه پیشگیری و بهداشت ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه تاریخ مشخصی برای انقضا و اتمام این اپیدمی وجود ندارد، گفت: واکسیناسیون یکی از راه‌های مقابله با اپیدمی و قطع زنجیره انتقال است.

سوری افزود: به لحاظ تئوری برای اینکه بتوانیم مدعی شویم که ایمنی نسبی در جامعه ایجاد شده و چرخش ویروس به حداقل رسیده است، باید بیش از ۸۰ درصد جامعه ایمن شوند.

وی با تأکید بر اینکه ویروس کرونا به دنبال افراد حساسی که مناسب میزبانی این ویروس هستند، می‌گردد، گفت: در خوش‌بینانه‌ترین حالت بین ۵۵ تا ۶۰ درصد ایمنی در جامعه ایجاد شده است ولی این ایمنی عدد ثابتی نیست.

رئیس کارگروه پیشگیری و بهداشت ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد:  عامل بیماری‌زا یا ویروس، رفتار و شیوه زندگی و نحوه مدیریت ما، سه مؤلفه اصلی در ایجاد ایمنی هستند.

سوری ادامه داد: حدود دوماه قبل براساس یکسری از شاخص‌ها و آمارها به مقامات مسئول گزارش دادم که نشانه‌هایی از بروز پیک ششم کرونا دیده شده است.

رئیس کارگروه پیشگیری و بهداشت ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: وقتی طی دوهفته روند افزایشی تداوم یابد، به معنی ورود به پیک جدید شیوع کروناست.

سوری تصریح کرد: تعداد قابل توجهی واکسن در کشور موجود است و کمبود واکسن نداریم.

 

منبع: فرهیختگان
ارسال نظر: