دکتر ایمانیه: پزشکانی که تهدید به مهاجرت می‌کنند می‌توانند بروند

کدخبر: 2374381
خبرنگار:

استاندار فارس: معنا ندارد که برای جراحی قلب ۹۰ میلیون تومان هزینه دریافت شود؛ زیرا تعرفه بخش خصوصی ۱۲ میلیون تومان است و دلیلی ندارد که پزشکی چندین برابر مبلغ مشخص شده هزینه دریافت کند.

به گزارش نسیم‌آنلاین، به نقل از ایلنا؛ دکتر ایمانیه استاندار فارس در جمع کارگران خانه کارگر استان فارس در پاسخ به نگرانی‌های کارگران درباره وضعیت درمان خود، با تاکید بر اینکه هیچ پزشکی در بخش خصوصی یا دولتی حق دریافت رشوه ندارد، اظهار کرد: معنا ندارد که برای جراحی قلب ۹۰ میلیون تومان هزینه دریافت شود؛ زیرا تعرفه بخش خصوصی ۱۲ میلیون تومان است و دلیلی ندارد که پزشکی چندین برابر مبلغ مشخص شده هزینه دریافت کند.

او ادامه داد: درصورت بروز و تکرار چنین مسائلی حتما باید از پزشک شکایت شود و دانشگاه علوم پزشکی با رویکرد جدید خود به جد پیگیری خواهد کرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه تهدید پزشکان به مهاجرت درصورت قطع مبالغ غیر قانونی آن‌ها گفت: پزشکانی که تهدید به مهاجرت می‌کنند می‌توانند بروند و ما آن‌ها را بدرقه خواهیم کرد؛ زیرا دوران منحصر به فرد بودن پزشکان سر آمده است و در تمامی رشته‌ها افراد توانمند صالح و سالم وجود دارد.

ایمانیه با بیان اینکه به غلط در ذهن مردم جا افتاده است که برخی پزشکان بیمار را از مرگ نجات می‌دهند و دستان شفابخش دارد، اظهار کرد: باعنوان کارشناس این حوزه هیچ پزشک منحصر به فردی نداریم و این مسئله باعث شده که افراد خانه و زندگی خود را بفروشند تا هزینه جراحی پزشکان را تامین کنند.

وی افزود: اجازه نمی‌دهیم هرکس هر طور که خواست در حوزه پزشکی جولان دهد.

نماینده عالی دولت در استان فارس درباره کمبود دارو بیان داشت: باید پیگیری شود که پزشکان تامین اجتماعی داروهای ترکیبی ننویسند چون از زیر پوشش بیمه خارج می‌شود و هزینه هنگفتی بر دوش بیمار خواهد گذاشت.

منبع: ایلنا
ارسال نظر:
  • ناشناس

    درود بر دکتر ایمانی که حرف حق زدنند درخصوص مهاجرت پزشکان که از حق وحقوق این ملت به درجه عالی ونخصص رسیدند حال با پول این مردم بدبخت می روند در کشورهای مختلف سر مایه گذاری می کنند واقامت می گیرندحلا نمی باشدخدا دکترهای مانند ایمانی وامثال آنها را حفظ کند

  • بهروز

    اگر پزشکی یا هر شخصی بجز خدمت به کشور و مردم هدفی دیگر دارد نباید از آغار اجازه داد از تسهیلات آموزشی کشور و منابع کشور استفاده کند.