جوهای سبز شده متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام است

کدخبر: 2374422

سخنگوی گمرک اعلام کرد: ۲ تن جو خوراک دام وارداتی با ارز ترجیحی توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور در بندر چابهار خراب شده است و آنها با وجود انبارهای مسقف ترجیح دادند، جوهای وارداتی در فضای باز نگهداری شود.

روح‌الله لطیفی  اعلام کرد: جوهایی که در بندرچابهار سبز شد و فاسد شده متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام است که با ارز ترجیحی وارد شده بود. 

سخنگوی گمرک افزود: در مجموع 135 هزار تن جو وارد شده بود که حدود 2 تن آن در گمرک به دلیل قرار گرفتن در معرض باران سبز شده و تقریباً غیرقابل استفاده شده است. 

این مسئول تأکید کرد که شرکت پشتیبانی امور دام این محصول را دو تا سه ماه گذشته و توسط دو شناور وارد کشور کرد، اما با وجود انبارهای مسقف اصرار داشتند که در فضای باز نگهداری شود.

لطیفی گفت: حتی آنچه که گفته می‌شود نایلون و چادر روی این محصولات کشیده بودند را همکاران ما تأیید نمی‌کنند. 

سخنگوی گمرک همچنین گفت: این جای سؤال است که این شرکت اخیراً ذرت هم وارد کرده بود، اما این محصول را سریع انتقال داد، اما جوی دامی که از چند ماه پیش در فضای باز دپو شده بود را انتقال نداد و حتی به دو انبار مسقفی که وجود داشت، نیز جابجا نکرد. 

سخنگوی گمرک همچنین ادامه داد: گزارش هواشناسی در مورد بارندگی را به شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کردیم و حتی درباره لزوم جابجایی این محموله دپو شده نیز هشدار دادیم، اما توجهی نکردند. 

وی تصریح کرد که از 135 هزار تن محموله جو وارد شده 120 هزار تن ترخیص شده بود و 15 هزار تن در فضای باز دپو شده بود که حدود 2 تن آن سبز شده و تقریباً غیرقابل استفاده است. 

لطیفی این اقدام شرکت پشتیبانی امور دام را که باعث آسیب زدن به محصول وارداتی با ارز ترجیحی شده است را ضرر به بیت‌المال عنوان کرد که باید دقت بیشتری شود.

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر: