واردات کالای اساسی منحصر به دولت شد

کدخبر: 2374957

اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام وطیور ایران گفت: بر اساس برنامه ‌ریزی‌های به عمل آمده در وزارت جهاد کشاورزی، بخش خصوصی به طور کامل از فرایند واردات کالای اساسی شامل روغن، دانه روغنی، ذرت، جو و کنجاله سویا حذف شد.

اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام وطیور ایران با ارسال نامه ای به معاون اول رییس جمهور نوشت : بر اساس برنامه ‌ریزی‌های به عمل آمده در وزارت جهاد کشاورزی، بخش خصوصی به طور کامل از فرایند واردات کالای اساسی شامل روغن، دانه روغنی، ذرت،جو و کنجاله سویا حذف شد.

 متن این نامه این اتحادیه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر مخبر
معاون اول محترم رئیس جمهور 
با سلام و احترام؛
پیرو مکاتبات قبلی به استحضار می رساند؛ که بر اساس برنامه ‌ریزی‌های به عمل آمده در وزارت جهاد کشاورزی، بخش خصوصی به طور کامل از فرایند واردات کالای اساسی شامل روغن -  دانه روغنی - ذرت - جو و کنجاله سویا حذف گردید و از این پس واردات این کالاها به طور کامل توسط دو شرکت دولتی انجام خواهد پذیرفت و بدین ترتیب کارنامه واردات 30 ساله بخش خصوصی در این دولت بسته شد.
از حضرتعالی تقاضا داریم تا دستور فرمایید مطالبات ارزی چند ماه گذشته بخش خصوصی را به سرعت پرداخت نمایند و الزام فرا قانونی بخش خصوصی به تحویل تتمه کالاهای خود به شرکت‌های دولتی و پرداخت ارزهای غیر قابل وصول را که موجب عدم اعتماد فروشندگان خارجی می‌شود را متوقف نمایند.

انحصار واردات کالای اساسی

منبع: تسنیم
ارسال نظر: