۲۰ فرمانده اسرائیلی در واکنش‌های ایران کشته شده‌اند

کدخبر: 2375149

گزارش الجزیره از پاسخ‌های دردناک به صهیونیست

شبکه تلویزیونی الجزیره قطر سه شنبه در گزارشی با عنوان «عملیات هایی که طی آن ایران اسرائیلی ها را هدف قرار داده است»، ادعا کرد که نیروهای سپاه پاسداران انقلاب و نهادهای امنیتی ایران شماری از فرماندهان اسرائیلی در داخل فلسطین اشغالی و خارج از آن را هدف قرار داده اند.

الجزیره در این گزارش که منابع رسمی آن را تایید نکرده اند، از قول یک منبع مطلع می گوید: هر چند تهران تمایلی به گشودن پرونده های امنیتی با کشورهای مستقل ندارد، اما تاکنون بارها منافع اسرائیل در داخل فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.

الجزیره، تحرکات یک هفته گذشته نیروهای امنیتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی از جمله ترور یکی از فرماندهان و مدافعان حرم در تهران را یک تحول کیفی دانسته که به اعتقاد این رسانه، می تواند به کشمکش های موجود میان دو طرف، شکل علنی تر ببخشد و ایرانی ها از این پس واکنش های خود را علنی بروز دهند.

شبکه قطری از قول منبع خود نوشته است، در پی واکنش های ایران به اقدامات اسرائیلی ها تاکنون بیش از ۲۰ فرمانده و مقام نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی کشته شده اند.

الجزیره به نقل از منبع مورد ادعا گفته که دستکم ۲۰ فرمانده اسرائیلی در این سال ها کشته شده اند.

"فهیم هیناوی" افسر ۴۵ ساله موساد اسرائیل، از جمله افسران اطلاعاتی است که به گفته الجزیره در ۴ دسامبر ۲۰۲۰ ( جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ ) در چهارراهی در منطقه جیناتون در جنوب شرقی تل آویو کشته شد. الجزیره می گوید، این عملیات تنها ۷ روز پس از ترور دانشمند ایرانی "محسن فخری زاده" با شلیک بیش از ۱۵ گلوله به خودرو وی انجام شد.

در این گزارش آمده است که ایران در سال گذشته غیر از هیناوی دو افسر دیگر را در داخل تل آویو در واکنش به ترور فخری زاده از پا درآورده است.   

ژنرال "شارون أسمان" ۴۲ ساله فرمانده لشکر ناحال در ارتش اسرائیل هم در اول ژانویه ۲۰۲۱ ( جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ ) در یکی از پایگاه های نظامی در شهر نتانیا در مرکز فلسطین اشغالی کشته شد.

الجزیره از افسر بلندپایه دیگری در موساد  به نام "گابریل تالکر "نیز نام برد که در سطح معاون وزیر بود و به همراه ۱۲ تن دیگر در ۱۳ مارس گذشته (یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰) در اثر موشک باران مقر موساد در اربیل عراق توسط ایران کشته شد.

این شبکه قطری گفته که "ما گزارش های مستندی در خصوص کشته و زخمی شدن شماری از عناصر اسرائیلی در این حمله مانند ماتیس داتریس، اسمیت، آدام باتلر، شاوول، ملیس رابرت با نام مستعار آفینز، جونی، جونز، گابریل تالکرو مارک زال در اختیار داریم."

الجزیره به نقل از منبع یاد شده افزود: ایران از اعلام اینکه در بسیاری از عملیات ها علیه اوضاع امنیتی داخل رژیم صهیونیستی دست دارد، هراسی ندارد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر: