سخنگوی شورای نگهبان:

مصوبه مولدسازی مبنای قانونی دارد

کدخبر: 2376280

مولدسازی مصوبه سران قواست که به تایید رهبری رسیده است. از جهت قانون اساسی در چارچوب اختیارات رهبری است. لذا بر اساس قانون اساسی مبنای قانونی دارد و ترتیبات و فرآیند قانونی را طی کرده است.

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان امروز (24 بهمن) برگزار شد. طحان نظیف در این نشست به موضوع طرح صیانت و مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت پرداخت.

سخنگوی شورای نگهبان در بخشی از این نشست خبری در پاسخ به سوالات خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری دانشجو درباره مصوبه مولدسازی اموال دولت اظهار داشت: ما از منظر قانون اساسی به موضوع نگاه می‌کنیم. این قانون مصوبه سران قواست که به تایید رهبری رسیده است. از جهت قانون اساسی در چارچوب اختیارات رهبری است. لذا بر اساس قانون اساسی مبنای قانونی دارد و ترتیبات و فرآیند قانونی را طی کرده است.
وی ادامه داد: البته چون موضوع ارتباطی با شورای نگهبان ندارد، این شورا در مورد جزئیات آن فارغ از اظهار نظر است.

عدم دریافت مصوبه‌ای در مورد صیانت و اینترنت

دکتر طحان نظیف همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری ایلنا در مورد طرحی موسوم به صیانت از فضای مجازی نیز گفت: از مجلس در مورد این موضوع پاسخ داده شد و ما نیز هیچ مصوبه‌ای در این خصوص دریافت نکردیم. هر مصوبه‌ای که بخواهد به شورای نگهبان ارسال شود، طبق آیین‌نامه داخلی مجلس باید فرآیند، ترتیبات و تشریفاتی را طی کند. تا آن تشریفات طی نشود، امکان ارسال به شورای نگهبان وجود ندارد.

ارسال نظر: