آبفا: جمعیت تهران نباید افزایش یابد

کدخبر: 2377078

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران بیان کرد: تهران از لحاظ ظرفیت تأمین آب، به هیچ‌وجه توان بارگذاری جمعیت بیشتر از این را ندارد و باید در این روند بازنگری شود.

نسیم آنلاین: محسن اردکانی امروز در نشستی خبری با بیان این‌که در حادثه‌ای که در هفته‌های گذشته در سد امیرکبیر اتفاق افتاد، با چالش‌های متعددی مواجه شدیم و بعد از هفت روز توانستیم با اقدامات انجام شده شرایط را مدیریت کنیم، تصریح کرد: زمانی که یک چهارم آب شهر از دسترس خارج می‌شود، باید برنامه ‌ریزی‌های اصولی و کارشناسی صورت گیرد که با اقدامات انجام شده توانستیم تاثیر ۲۵ درصدی را به چهار درصد کاهش دهیم و بعد از هفت روز شرایط را به ثبات برسانیم.

به گفته وی در حال حاضر شرایط کاملا عادی است تماس‌های دریافتی به سامانه ۱۲۲ به صورت نرمال درآمده و طبیعی است که مشکلات جزئی در سامانه داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این‌که اکنون مشکل خاصی در شبکه وجود ندارد، اظهار کرد: آسیب‌هایی به شبکه وارد شده که به دلیل کم و زیاد کردن فشار بوده و اکنون در حال برآورد میزان خسارت هستیم اما باید گفت که خسارت معناداری وارد نشده اما به منظور پیشگیری و جبران این خسارت درخواست تخصیص داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آبفای تهران در ادامه افزود:  تهران از لحاظ ظرفیت تأمین آب، به هیچ‌وجه توان بارگذاری جمعیت بیشتر از این را ندارد و باید در این روند بازنگری شود. سالی ۲ تا ۲.۵ درصد به تعداد مشترکان آب تهران اضافه می‌شود، یعنی هر ۱۰ سال ۲۰ درصد به جمعیت تهران افزوده می‌شود.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر: