تداوم شعله خشونت‌ها در فرانسه

کدخبر: 2377125

درحالیکه جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه فرمان منع رفت و آمد جوانان در سطح کشور برای ساعت ۹ شب تا ۶ صبح امروز شنبه را صادر کرده بود اما با وجود صدور این فرمان چندین شهر فرانسه در چهارمین شب اعتراضات علیه قتل «ناهل ام» جوان ۱۷ ساله الجزایری و مغربی‌تبار در روز سه‌شنبه گذشته توسط پلیس این کشور، تنش‌های جدیدی را تجربه کرد.

نسیم آنلاین:‌ به نقل از تارنمای روزنامه «لو فیگارو»، بر اساس ویدئوهای متعدد در رسانه‌های اجتماعی، در منطقه دوچر شهر لیون در میان معترضان افرادی دیده می‌شوند که با استفاده از سلاح کلاشینکف اقدام به تیراندازی کردند.

در حومه مارسی که اوضاع در عصر جمعه بسیار خشونت‌آمیز بود، تعداد زیادی از معترضان در منطقه بوش-دو-رون دستگیر شدند.

همچنین ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که یک ایستگاه پلیس در نزدیکی لیون مورد حمله معترضان قرار گرفته است.

یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت که در استراسبورگ یک فروشگاه اپل تخریب و چندین فروشگاه پوشاک و کفش در مرکز این شهر غارت شد.

همچنین ورودی اپرای استراسبورگ نیز تخریب شد و این مؤسسه از لغو نمایش جمعه شب خود خبر داد.

در مرکز سنت اتین، چند صد جوان که بسیاری از آنها ماسک‌های جراحی داشتند، ویترین مغازه‌ها را با سنگ یا اشیاء فلزی شکستند و برای غارت آنها وارد چندین لباس فروشی، فروشگاه عینک و جواهرفروشی شدند.

در لیون نیز گروه‌هایی از جوانان چندین فروشگاه در خیابان‌های مرکز شهر را غارت کردند.

همچنین بر اساس ویدئوهای متعدد در شبکه‌های اجتماعی جمعه شب یک کتابخانه در متز به آتش کشیده شد.

بنویت پایان شهردار چپ‌گرای مارسی جمعه شب و در مواجهه با موج خشونت و غارت معترضان در دومین شهر فرانسه خواستار ارسال فوری نیروهای مجری قانون شد و گفت: در مارسی، صحنه‌های غارت و خشونت غیرقابل تحمل است.

تیم فوتبال فرانسه خواهان آرامش شد

سه روز پس از شروع ناآرامی‌ها، بازیکنان تیم فوتبال فرانسه جمعه شب با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی خواستار برقراری آرامش و پایان خشونت شدند.

جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز شنبه به وقت محلی با حضور در یکی از مناطق غرب پاریس، با نیروهای امنیتی فرانسه که با چهارمین شب اعتراضات مواجه بودند، ملاقات کرد.

وی گفت: جمعه شب حداقل ۴۷۱ نفر در سراسر فرانسه دستگیر شده‌اند و خشونت‌ها نسبت به شب‌های پیش از شدت کمتری برخوردار بود.

منبع: ایرنا
ارسال نظر: