رئیس سازمان سنجش خبرداد:

دستگیری سرشبکه‌های پخش سوالات کنکور

کدخبر: 2377241

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از دستگیری سرشبکه‌های پخش سوالات آزمون سراسری ۱۴۰۲ در چند استان خبر داد.

نسیم آنلاین: عبدالرسول پورعباس روز پنجشنبه در دومین روز از نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از حوزه این آزمون در دانشگاه شهید بهشتی، گفت: دیروز آزمون برای سه گروه آزمایشی با تمهیداتی که اندیشیده شده بود به خوبی برگزار شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: از شب گذشته تا امروز افراد و شبکه‌های زیادی را در زمینه پخش سوالات کنکور دستگیر کردیم. شبکه‌هایی از استان های خوزستان، خراسان و لرستان بوده اند و دو استان دیگر در حال بررسی هستند و تجهیزات زیادی از آنها گرفته شد و خوشبختانه در تهران موردی نداشتیم.

پورعباس افزود: از شب گذشته تا امروز پلیس فتا و پلیس امنیت به خوبی به وظیفه خود عمل کردند و قضات کشیک تا صبح احکام صادر کردند.

وی یادآور شد: امروز هم شیادان تلاش داشتند که به شکل گسترده ای مردم را وادار به پرداخت پول‌های هنگفت کنند اما پلیس عالی عمل کرد و من تشکر ویژه از قوه قضاییه، پلیس فتا و امنیت و حفاظت آزمون دارم.

وی ادامه داد: شبکه‌های زیادی برای برگزاری آزمون سازماندهی شدند، بنابراین تقلبی صورت نمی‌گیرد یعنی با توجه به تجهیزات و تمهیدات پیش بینی شده مرحله برگشت سوال وجود ندارد.

رئیس سازمان سنجش گفت: از روز شنبه داوطلبان می‌توانند با مراجعه به درگاه مرکز سنجش آموزش و پرورش نمرات و ریزنمرات را مشاهده کنند. اواخر تیر نمرات به ما اعلام می‌شود و ما نیمه دوم مردادماه نتایج اولیه را منتشرمی‌کنیم و نیمه دوم شهریور نتایج نهایی اعلام می‌شود.

نوبت دوم پنجاه و سومین آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با شرکت یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب از روز گذشته (چهارشنبه ۱۴ تیر) آغاز شد و صبح امروز (پنجشنبه) با برگزاری آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی ادامه‌ یافت.

در گروه آزمایشی علوم تجربی ۴۸۵ هزار و ۳۵ داوطلب داوطلبان شرکت کرده اند که ۳۱۸ هزار و ۸۱۱ نفر داوطلب زن و ۱۶۶ هزار و ۲۲۴ نفر داوطلب مرد هستند.

آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز بعدازظهر پنجشنبه ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظر: