قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال به روی مسافران باز شد

کدخبر: 2377251

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال گفت: باند غربی منطقه 2 آزادراه تهران - شمال که روز 15 تیر با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد، از ساعت 8 صبح امروز برای عبور مردم باز شد.‌

نسیم آنلاین: سعید شاهسواری، مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال اظهار داشت: طبق اعلام قبلی، از ساعت 8 امروز باند غربی منطقه 2 آزادراه تهران- شمال که روز 15 تیر با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد از ساعت 8 صبح امروز به روی مردم باز شد.‌

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال درباره‌ عوارضی این آزادراه، گفت: مقرر شده است عوارض کل آزادراه تهران ـ شمال غیر از منطقه 4 در عوارضی منطقه یک تجمیع شود، بدین ترتیب که در ابتدای منطقه یک، عوارضی منطقه یک، عوارضی باند رفت منطقه 2 آزادراه و عوارضی تونل البرز با هم دریافت خواهد شد.

وی درباره رقم عوارضی باند رفت منطقه 2 آزادراه تهران-شمال اظهار داشت: هنوز این عدد از سوی دولت تعیین و ابلاغ نشده است، اما به محض ابلاغ از سوی دولت اجرا خواهد شد و در حال حاضر مسافران بدون پرداخت عوارض این منطقه، از این مسیر عبور می‌کنند.

پیش از این، مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ شمال گفته بود: با توجه به اینکه باند شرقی منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال هنوز تکمیل نشده است با افتتاح باند غربی این مسیر در ایام پیک، به این صورت طراحی می‌شود که در ایام پیک باند رفت باشد و در زمان برگشت به عنوان مثال بعدازظهرهای جمعه یا روز پایانی نوروز و روز پایانی تعطیلات، مسیر از شمال به جنوب امکان تردد دارد، در این راستا تابلوهای راهنمایی و رانندگی به نحوی نصب شده است که برای تردد شمال به جنوب و جنوب به شمال، امکان دریافت اطلاعات دارد.

شاهسواری درباره باند شرقی منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال گفت: این مسیر هم 44 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به شرط تامین منابع مالی و همکاری دولت در تامین منابع در بهار 1404 به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش فارس، منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال 22 کیلومتر با احتساب تونل البرز، طول دارد که 6.5 کیلومتر آن سال 1400 افتتاح شد و 15.5 کیلومتر آن هم روز 15 تیر با حضور رئیس جمهور افتتاح شد. البته باند شرقی این منطقه قرار است بهار 1404 به بهره‌برداری برسد.

منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال از دوآب شهرستانک در استان البرز آغاز می‌شود و تا پل زنگوله ادامه دارد، ارزش روز مسیر 17 هزار میلیارد تومان است و موجب کاهش 30  دقیقه‌ای زمان سفر در مسیر رفت خواهد شد.

86 درصد مسیر تونل و گالری است و 9 دستگاه پل به طول یک کیلومتر دارد، صرفه جویی سالانه 12.5 میلیون لیتر مصرف سوخت و کاهش تولید 511 تن آلاینده در سال از مزایای اجرای منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال است.

منبع: فارس
ارسال نظر: