آشنایی دانش‌آموزان با هوش مصنوعی در دستور کار

کدخبر: 2377389

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: ما به ظرفیت‌های روز توجه داریم، به‌طوری که هم‌اکنون مباحث مرتبط با هوش مصنوعی و ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با آن نیز در دستور کار قرار گرفته ‌است.

نسیم آنلاین: محمد مهدی کاظمی در آیین آغاز فعالیت‌های مهارت آموزی دانش آموزان استان قم، اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در وزارت آموزش و پرورش، شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان و تقویت مهارت‌های آنان متناسب با آن استعداد است تا بتوانند در آینده علاوه بر انتخاب رشته صحیح، در مسیری مطلوب گام بردارند.

وی افزود: رابطه اجرای طرح‌های مهارت آموزی و برگزاری نمایشگاه‌ از تولیدات دانش‌آموزان در محیط‌های آموزشی، راهکار مناسبی برای عرضه و شناسایی استعدادهای دانش آموزان است که با جدیت دنبال می‌شود.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به توانمندی‌های دانش آموزان، گفت: در جریان برگزاری نمایشگاه تولیدات و توانمندی‌های دانش‌آموزان، آثار ارزشمندی از محصولات مورد نیاز کشور عرضه می‌شود که نشان دهنده خلاقیت و نوآوری نوجوانان آینده ساز کشور در رشته‌های مختلف است.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش، موضوع مهارت آموزی به دانش‌آموزان در ابعاد مختلف بسیار جدی دنبال می‌شود و ما در این بخش به ظرفیت‌های روز توجه داریم، به‌طوری که هم‌اکنون مباحث مرتبط با هوش مصنوعی و ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با آن نیز در دستور کار قرار گرفته ‌است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ معاون آموزش متوسطه با اشاره به این که آموزش و پروش بسترهای لازم برای به ‌نمایش‌گذاشته شدن توانمندی‌های دانش‌آموزان کشور را با برگزاری انواع جشنواره‌ها و رویدادها همچون رویداد «ساخت ایران» فراهم می‌کند، افزود: امیدواریم با انجام این‌گونه فعالیت‌ها بتوانیم زمینه نهضت حمایت از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تقویت مهارت آموزی دانش‌آموزان کشور کنیم.

منبع: ايسنا
ارسال نظر: