اعضای هیئت رئیسه شورای نگهبان برای یکسال آینده ابقا شدند

کدخبر: 2377461

دبیر و هیأت‌ رئیسه شورای نگهبان با رای اعضای شورا برای یکسال دیگر ابقا شدند.

نسیم آنلاین: هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به برگزاری جلسه چهارشنبه این شورا گفت: در این انتخابات آیت‌الله احمد جنتی با رأی اعضای شورای نگهبان به عنوان دبیر، سیامک ره‌پیک به عنوان قائم‌مقام دبیر و هادی طحان‌ نظیف به عنوان سخنگوی شورای نگهبان ابقاء شدند.

بر اساس آئین‌نامه داخلی شورای نگهبان، انتخابات هیأت‌رئیسه این شورا هر ساله برگزار و طی آن هیأت‌رئیسه جدید به مدت یک سال انتخاب می‌شوند.

آیت‌الله جنتی: ماه محرم عامل مهم بازسازی و ترمیم فضای فرهنگی جامعه است

همچنین آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای این جلسه با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: این نهاد جایگاه بسیار مهمی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد و تأکیدات مکرر حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر حفظ حرمت این نهاد به دلیل جایگاه و وظایف مهمی است که این نهاد بر عهده دارد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که در همه دوره‌ها تلاش اعضای شورای نگهبان این بوده که وظایف قانونی خود را به‌ نحو احسن انجام دهند.

دبیر شورای نگهبان اظهار کرد: به نوبه خود از همه افراد و رسانه‌هایی که در چند روز گذشته برای معرفی شورای نگهبان تلاش کردند تشکر می‌کنم.

آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که آشنایی جامعه با جایگاه و وظایف قانونی سازمان‌ها و نهادها و به ویژه آشنایی جامعه با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به اجرای درست قانون و انجام وظیفه بهتر سازمان‌ها و نهادها کمک خواهد کرد.

وی به فرارسیدن ماه محرم و عزاداری ارادتمندان حضرت سیدالشهدا (ع) اشاره و تأکید کرد: این مصیبت جانسوز که داغ آن همواره در دل مؤمنین زنده است را تسلیت می‌گویم و امیدوارم عزاداری‌هایی که در این ایام برگزار می‌شود مقبول درگاه خداوند بزرگ قرار گیرد.

دبیر شورای نگهبان در همین زمینه افزود: عزاداری با معرفت برای حضرت امام حسین علیه‌السلام انسان‌ساز است و در طول تاریخ همواره باعث حفظ مفاهیم اصیل اسلام و منشأ رستگاری و عزت‌طلبی بوده است.

آیت‌الله جنتی با تأکید بر اینکه آشنایی با فلسفه قیام حضرت امام حسین (ع) هر انسان آزاده‌ای را شیفته ایشان می‌کند، گفت: مهم‌ترین هدف از برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا ایجاد این شناخت است.

وی اظهار کرد: متولیان فرهنگی و مسئولان هیأت‌های مذهبی باید این ایام را که هم دل‌ها متوجه معنویت است و هم اجتماعات متعدد مذهبی تشکیل می‌شود قدر بدانند و از آن برای تعمیق باورهای مذهبی جامعه و به خصوص جوانان بهره ببرند.

دبیر شورای نگهبان عزاداری ماه محرم را عامل مهم بازسازی و ترمیم فضای فرهنگی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: به همین دلیل دشمنان اسلام همواره برای کم‌رونق شدن و انحراف این سنت حسنه برنامه‌ریزی کرده‌اند، اما حقیقت این است که عظمتی که در حرکت الهی حضرت سیدالشهدا وجود دارد، عامل شکست طراحی دشمنان شده است.​

منبع: ایرنا
ارسال نظر: