فقط معدل یک نفر در امتحانات نهایی امسال ۲۰ شد

کدخبر: 2377517

درحالی در فضای مجازی خبری مبنی بر اینکه «تنها یک نفر در امتحانات نهایی امسال در بین سه رشته تجربی، ریاضی و انسانی معدل ۲۰ کسب کرده» منتشر شده که به زعم معاون وزیرآموزش و پرورش، نتایج «تقریبا» گواه همین امر است این در حالیست که رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، این ادعا را رد یا تایید نمی‌کند.

نسیم آنلاین: علیرغم تاکیدات مسئولان آموزش و پرورش مبنی بر اینکه سوالات امتحان نهایی خردادماه پایه دوازدهم در سطح کتاب طرح شد و گواه آن تعداد افرادی هستند که نمرات ۲۰ در دروس مختلف کسب کرده‌اند، اما گزارشات میدانی و صحبت با دانش آموزان و اولیای آنها همچنین نمرات کسب شده بالاخص در دروس عمومی، گواه سختی بالای سوالات طرح شده در امتحانات نهایی است؛ موضوعی که معاون وزیر معتقد است سختی سوالات بدلیل "مفهومی" بودن آنها بود.

محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش اما این ادعاها را قبول ندارد. وی پیش‌تر اعلام کرده بود «مبنای طراحی سوالات ما فقط کتاب درسی بوده است. هیچ سوالی خارج کتاب طرح نشده است و این قاعده را رعایت کردیم. بخش محدودی از سوالات سطوح بالای شناختی را مورد ارزیابی قرار می‌داد. نمره ۲۰ که دانش آموزان از دروس مختلف و در سطح توزیع کشوری کسب کرده‌اند نشان می‌دهد سوالات به گونه‌ای بوده است که دانش آموزان از عهده آن بر می‌آمدند. می‌گویند برخی سوالات به گونه‌ای بود که حتی معلم از پاسخ به آن عاجز بود، اما اینگونه نیست.»

با این وجود اخیرا نیز در فضای مجازی خبری منتشر شد که در امتحانات نهایی امسال تنها یک نفر در بین سه رشته ریاضی، تجربی و انسانی معدل ۲۰ کسب کرده است.

در همین راستا محمد مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه می‌گویند در تمام کشور و در میان سه رشته تجربی، ریاضی و انسانی تنها معدل یک دانش آموز پایه دوازدهم در امتحانات نهایی خرداد امسال ۲۰ شده است؟، اظهار کرد: تقریبا همین است. پاسخ دقیق را آقای زارعی(رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش) باید بگویند اما اطلاعاتی که من به دست آوردم تقریبا خبر از همین موضوع داشت.

منبع: ايسنا
ارسال نظر: