الحاق موشک ابومهدی به نیروهای دریایی ارتش و سپاه

کدخبر: 2377528

موشک کروز دریایی «ابومهدی» با حضور امیر آشتیانی وزیر دفاع، سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و دریادار کاویانی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش به یگان‌های این دو نیرو الحاق شد.

نسیم آنلاین: موشک کروز «ابومهدی» از تولیدات صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، با برد بیش از یک هزار کیلومتر است که می‌تواند هر هدفی را منهدم کند. با الحاق این موشک به یگان‌های نیروهای دریایی سپاه و ارتش محدوده پوشش دفاع دریایی کشور نسبت به قبل چندین‌برابر می‌شود و می‌تواند دامنه عملیاتی گسترده‌ای را تحت پوشش قرار دهد.

طراحی مسیر پرواز با هوش مصنوعی

«ابومهدی» اولین موشک کروز بردبلند دریایی است که از هوش مصنوعی در نرم‌افزارهای مرتبط با طراحی مسیر پروازی موشک در سامانه فرماندهی و کنترل بهره‌مند است که امکان عبور از عوارض طبیعی و مصنوعی و نیز سایت‌های راداری و پدافندی دشمن را دارد و از جهت‌های مختلف به سمت هدف حمله و برخورد می‌کند.

به‌روزرسانی موقعیت نهایی هدف در حین پرواز

استفاده از مواد منفجره با قدرت تخریب بالا در سرجنگی این موشک، قابلیت انهدام انواع ناو، ناوچه و ناوشکن‌ها را به آن بخشیده است. «ابومهدی» قابلیت شلیک از انواع حامل‌های متحرک و ثابت را دارد و سامانه هدایت و ناوبری‌اش از به‌روزرسانی موقعیت نهایی هدف در طول پرواز برخوردار است.

 شلیک از عمق و دورزدن پدافند دشمن

واکنش سریع، مدیریت انتخاب هدف در میدان، دورزدن پدافند دشمن و قابلیت شلیک از عمق جزو ویژگی‌های این موشک کروز دریایی به شمار می‌رود. «ابومهدی» می‌تواند در ارتفاع پست و زیر دید رادارهای دشمن پرواز کند و مسیر و ارتفاعش را با توجه به عوارض جغرافیایی و سامانه‌های پدافندی دشمن تغییر دهد.

شلیک به اهداف از مکان کاملاً پنهان

«ابومهدی» از سامانه ناوبری تلفیقی پیشرفته و موتور قدرتمند برخوردار است که می‌تواند از عمق خاک کشور و از مکانی کاملاً پنهان به سوی اهداف متحرک دریایی شلیک شود.

توان مقابله با جنگ الکترونیک سامانه‌های دشمن

این اولین موشک کروز بردبلند دریایی است که از سیکر دوگان راداری بهره می‌برد. این فناوری علاوه بر مقابله با جنگ الکترونیک سامانه‌های دشمن باعث افزایش میزان اختفای موشک هنگام نزدیک‌شدن به هدف می‌شود و حالتی به این موشک می‌بخشد که می‌تواند بدون آگاهی دشمن به آن حمله کند و فرصت واکنش به موقع را از دشمن بگیرد.

قابلیت آماده‌سازی و پرتاب در کوتاه‌ترین زمان

سامانه پرتاب موشک «ابومهدی» از آماده‌سازی و پرتاب در کوتاه‌ترین زمان هم بهره‌مند است و می‌تواند چندین موشک را با فواصل زمانی کوتاه و از مسیرهای مختلف به سمت یک هدف مشخص شلیک کند به شکلی که این موشک‌ها همزمان به هدف برخورد کنند.

منبع: ايسنا
ارسال نظر: