امدادرسانی به ۴۰۰ نفر سیل‌زده در سیستان و بلوچستان

کدخبر: 2377569

سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از امدادرسانی به ۴۰۰ نفر آسیب دیده از سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های فنوج و نیکشهر خبر داد.

نسیم آنلاین:سید محمدمهدی سجادی بیان کرد:امدادرسانی به آسیب دیدگان سیل روز گذشته، توسط ۷۳ نفر نجاتگر در قالب ۱۵ تیم عملیاتی صورت گرفت.

وی افزود: ۳۱۹آسیب دیده از سیل در چادرهای هلال احمر اسکان داده شدند، ۲۳دستگاه چادر امدادی، ۳۸ تخته موکت، ۸۷تخته پتو و ۱۳۶ کیلوگرم نایلون سنگری، ۵۰ دستگاه چادر مسافرتی، ۷۶ سبد غذایی ۱۰ روزه، ۲۶ بسته غذایی یک ماهه و ۲۰۰ کیلوگرم برنج از جمله اقلامی‌بودند که بین آسیب دیدگان در این مدت توزیع شده است.

سجادی بیان کرد: تیم های امدادی جمعیت هلال احمر ۲۴ ساعت شبانه روز در ۱۸ شعبه هلال احمر آماده خدمت رسانی به آسیب دیدگان هستند.

بخشدار مرکزی تفتان سیستان و بلوچستان نیز گفت: بارش‌های تند و سیلابی در روستاهای حاشیه تفتان خسارت‌های زیادی را به محصولات کشاورزی و بخش‌های زیرساختی خاش و تفتان وارد کرده است.

نادر ابراهیمی افزود: با توجه به حجم بالای بارش ها بسیاری از زیرساخت ها و نیز بخش کشاورزی در روستاهای سنیب، کوته، بیداستر، سنگان کوکناک به شدت آسیب دیده اند.

وی بیان کرد: در روزهای اخیر بارش های شدیدی در منطقه به وقوع پیوسته که بر اثر جاری شدن سیلاب خسارت های زیادی به مردم منطقه وارد آمده است.

بخشدار مرکزی شهرستان تفتان اظهار کرد: کارشناسان ادارات در حال برآورد خسارت ها بوده و گزارش آن برای جبران خسارات به استان اعلام می‌شود.

منبع: ايسنا
ارسال نظر: