۴ میلیون ‌زائر از مرزهای شش گانه به کربلا رفته‌اند

کدخبر: 2377970

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به کاهش ۳۱ درصدی آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای در ایام اربعین امسال، گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون ۴ میلیون نفر زائر از مرزهای شش‌گانه کشور خارج شده‌اند.

نسیم آنلاین: سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور، صبح سه‌شنبه در نقطه صفر مرزی مهران در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با آغاز همایش بزرگ اربعین حسینی از ابتدای ماه صفر تاکنون ۴ میلیون نفر زائر از مرزهای شش‌گانه کشور خارج شده و همچنین ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیز به خاک کشور وارد شده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه مرز مهران از اصلی ترین مرزهای مسیر تردد زوار است از این تعداد تردد مذکور، یک میلیون و ۵۰۰ هزار خروج سهم این مرز بوده است.

فرمانده کل انتظامی فراجا با اشاره به اینکه، بیشترین تردد در مزرهای شش‌گانه متعلق به مهران، شلمچه، خسروی، چذابه، باشماق و تمرچین است، ادامه داد: امسال حضور عموم مردم در اربعین باعث خلق حماسه ای دیگر از ملت ایران اسلامی شد و بنا بر تجربه سال های پیش در این حماسه موج بازگشت زائران بیشتر از خروج خواهد بود.

سردار رادان تاکید کرد: در اربعین سال جاری با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در رابطه با تردد زائران تاکنون هیچگونه ورود و خروج غیرقانونی شامل اتباع ایرانی و غیر ایرانی از مرزهای شش‌گانه مشاهده و گزارش نشده است.

فرمانده فراجا به تصادفات جاده‌ای هم اشاره کرد و گفت: در اربعین سال جاری تاکنون تلفات و تصادفات جاده‌ای ۳۱ درصد کاهش داشته است و این نشان دهنده توجه و اهتمام رانندگان به توصیه های پلیس و رعایت قوانین رانندگی است.

سردار رادان تصریح کرد: همچنین شرایط ورود زائران به داخل خاک عراق با رایزنی وزرای دو کشور ایران و عراق فراهم شد و گره های ترددی در سال های گذشته رفع شد.

این مقام انتظامی گفت: امسال نزدیک به ۳ میلیون درخواست صدور گذرنامه عادی و زیارتی جهت شرکت در اربعین ثبت شد که از این مقدار تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار مربوط به گذرنامه های زیارتی بود و ۸۰ درصد متقاضیان صدور گذرنامه از نرم افزار پلیس من استفاده کردند و تمام این عزیزان گذرنامه های خود را دریافت نموده اند.

منبع: فارس
ارسال نظر: