صدور دستور محاصره کامل غزه

کدخبر: 2378284

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور محاصره کامل غزه و قطع برق این منطقه را صادر کرد.

نسیم آنلاین: به گزارش روز دوشنبه از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دستور محاصره کامل باریکه غزه و قطع برق این منطقه را صادر کرده است.

وی بر ممانعت از رسیدن غذا، سوخت و هر نوع امکانات دیگری به مردم غزه تاکید کرد.

در همین حال، دفتر ریاست جمهوری مصر در بیانیه ای از گفت‌وگوی «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر با «شیخ محمد بن زاید آل نهیان» امیر امارات متحده عربی درباره تحولات جنگ غزه خبر داد و نوشت: دو طرف بر تداوم تلاش های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها تاکید کردند.

براساس گزارش روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، مقامات ارشد مصر و امارات بر تلاش برای صلح فراگیر، عادلانه و پایدار در منطقه تاکید کردند.

پیشتر هم منابع خبری از وساطت دوحه برای تبادل اسرای فلسطینی و صهیونیستی خبر داده و افزودند که یک منبع در جنبش حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری شینهوا اعلام کرد که قطر برای انجام توافق فوری تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی وساطت کرده است.

بر این اساس، یکی از فرماندهان حماس به دوحه اعلام کرده که این جنبش مخالف توافق تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی که شامل آزادی تمام اسرای زن فلسطینی شود، نیست.

«تایمز اسرائیل» همچنین از به صدا درآمدن هشدار حملات راکتی در تل آویو، قدس اشغالی و جنوب سرزمین های اشغالی در مرز غزه خبر داد.

رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و تا این ساعت ۱۰۰۰ کشته روی دست صهیونیست ها باقی گذاشته است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، شمار صهیونیست های به اسارت درآمده توسط رزمندگان حماس را بیش از ۱۵۰ نفر اعلام کرده که باید شمار ۳۰ صهیونیست اسیر شده توسط جهاد اسلامی و اسارت دهها صهیونیست دیگر توسط گروه های مختلف و حتی مردم عادی فلسطین را به آن افزود و این در حالی است که ۷۵۰ صهیونیست نیز مفقود هستند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر: