ادامه بمباران غیرنظامیان و بیمارستان‌های غزه

کدخبر: 2378651

جنگ رژیم صهیونیستی با بیمارستان‌های غزه در سی و نهمین روز تجاوز ادامه دارد. تانک‌های رژیم صهیونیستی تحت پوشش هواپیماهای جنگی و پهپادها تلاش می‌کنند تا بیشتر به سمت شهر غزه پیشروی کنند، اما مقابله مقاومت فلسطین آنها را ناکام گذاشته است. حملات موشکی مقاومت آرامش را از شهرهای اشغالی گرفت.

نسیم آنلاین: دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه اعلام کرد: تعداد شهدا به بیش از ۱۱۵۰۰ نفر و زخمی‌ها به بیش از ۲۹ هزار تن رسید.

خبرنگار المیادین در غزه می‌گوید، هوا طوفانی و بارانی است و بسیاری از ساکنان غزه دیگر خانه و سرپناهی ندارند، اوضاع آوارگانی هم که در اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند بسیار وخیم است، زیرا بسیاری از اردوگاه‌ها به دلیل بارش‌ها و حملات خسارت دیده‌اند. در این شرایط جوی آنها در حال خارج کردن اجساد اعضای خانواده‌هایشان از زیر آوار حملات صهیونیست‌ها هستند. خانواده‌هایی هستند که منازلشان کاملا ویران شده‌ است. باران بر وضعیت وخیم آوارگان غزه در اردوگاه‌ها افزوده چراکه تجهیزات گرمایشی بسیار کم است از آنها مقابل سرمای هوای محافظت کند. 

خبرنگار المیادین گزارش می‌دهد، اشغالگران با وجود اینکه آوارگان فلسطینی پرچم سفید در دست دارند به آنها تیراندازی می‌کنند. سربازان صهیونیست به یک زن که پرچم سفید دستش بود شلیک کردند و جسدش را با تانک‌هایشان به مقابل بیمارستان الشفا بردند.

تلاش صهیونیست‌ها برای تسلط بر غرب غزه

خبرنگار المیادین ادامه داد، اشغالگران تا الان به دلیل مبارزه رزمندگان مقاومت هیچ پیشروی به سمت بیمارستان الشفا نداشته‌اند. در حالیکه این بیمارستان همچنان در محاصره است. تحرکات تانک‌های رژیم صهیونیستی به نزدیکی بیمارستان الشفا محدود می‌شود در حالیکه اشغالگران می‌خواهند به میدان سرایا برسند.

تصاویر منتشر شده توسط القسام در مورد هدف قرار دادن یک خودروی نظامی نشان می‌دهد که تانک‌ها ده‌ها متر از تقاطع خیابان عمر المختار و خیابان الجلاء، در محله معروف به السرایا فاصله داشتند.

شاهدان عینی همچنین گفتند که تانک‌های اشغالگر از خیابان النصر در غرب غزه عبور کرده و از سمت شرق در مجاورت این خیابان در میان انفجارهای مهیب حرکت کرده‌اند. این تانک‌ها بر نوار باریکی که از غرب و عمق یک و نیم کیلومتری از خیابان الرشید به سمت جنوب در نزدیکی تقاطع نتساریم می‌رسد، تسلط یافته‌اند. این منطقه با عبور از تل الهوا در اطراف بیمارستان القدس و عبور از اردوگاه الشاطی و دور زدن آن از جهت محله النصر به بیت لاهیا می‌رسد.

در غرب غزه، اشغالگران به حملات خشونت آمیز خود به مناطق مختلف باریکه ادامه می‌دهند. اشغالگران از ساکنان غرب غزه خواسته‌اند یا شهر را ترک کنند یا به شرق ورزشگاه یرموک بروند. در عین حال به محاصره صدها فلسطینی در بخش‌هایی از محله الرمال ادامه می‌دهند. با وجود ویرانی شهر در روزهای اول جنگ، درگیری‌ها همچنان در شهر بیت حانون در نزدیکی ایست بازرسی ایرز جریان دارد.

خبرنگار خبرگزاری شهاب گزارش داد: صدای درگیری‌ها و انفجارها به شکل مستمر در مناطق نفوذ اشغالگران در غرب غزه شنیده می‌شود و منطقه شاهد دودهای سفیدی است. اشغالگران بمب‌هایی به سمت خیابان صلاح الدین در محله الزیتون برای ایجاد رعب و وحشت شهروندان پرتاب کردند.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد: مبارزان ما در درگیری با نیروهای نفوذی صهیونیست‌ها در بیت حانون دو نظامی صهیونیست را از فاصله صفر به هلاکت رساندند و سه تن دیگر را زخمی کردند.

گردان‌های القسام همچنین گفت: دو تانک یکی از آنها تانک «ملک» را در محور غرب شهر غزه با گلوله‌های یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادیم.

القسام در ادمه نیز تاکید کرد: تجمع صهیونیست‌ها را با موشک‌های رجوم از نوع ۱۱۴ میلی‌متری هدف قرار دادیم.

حملات موشکی مقاومت به عسقلان و شهرک‌های غلاف غزه/ صدای انفجار مهیب در ایلات

از سوی دیگر، آژیرهای خطر در ایلات و پیشتر در نیریم و نیر عوز در غلاف غزه به صدا درآمدند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد، صدای انفجار مهیبی در ایلات شنیده شده‌ است. خبرنگار RT گزارش داد که صدای انفجار مهیبی در شهر ایلات اسرائیل شنیده شد و آژیرهای خطر به مدت ۳۰ ثانیه به صدا درآمدند که نشان می‌دهد موشک‌ها از نوار غزه نیامده بودند.

همچنین رسانه‌های عبری گزارش دادند، موجی از موشک‌های سنگین به عسقلان و شهرک‌های اطراف غزه شلیک شدند. سه موشک به شهر عسقلان اصابت کرد و تعدادی منازل تخریب شدند.

پیشتر گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد، تجمع صهیونیست‌ها در شمال غرب غزه در  نزدیکی باشگاه سوارکاری در شمال غرب غزه را با گلوله‌های خمپاره هدف قرار داد.

گردان‌های القدس همچنین اعلام کرد، تجمع صهیونیست‌ها را در حومه کیسوفیم و نیز العین الثالثه با چند گلوله خمپاره و موشک هدف قرار داد.

القدس همچنین اعلام کرد، مقر نظامی مارس را با موجی از موشک‌ها هدف قرار دادیم. مقر مفتاحیم را نیز با گلوله‌های سنگین بمباران کردیم.

سازمان جهانی بهداشت نیز گفت: بیش از نیمی از بیمارستان‌های غزه به دلیل کمبود سوخت، حملات و جو ناامن از دسترس خارج شده‌اند.

دفن ۱۷۹ شهید در گور جمعی در مجتمع پزشکی الشفا

محمد ابوسلمیه، مدیر بیمارستان الشفا گفت که اجساد حداقل ۱۷۹ شهید فلسطینی امروز در یک گور دسته جمعی در محل این مجتمع پزشکی پزشکی به خاک سپرده شده‌اند. وی توضیح داد که در میان آنها هفت نوزاد نارس بود که بر اثر قطعی برق شهید شده بودند.

او گفت: «ما مجبور شدیم آنها را در یک گور دسته جمعی دفن کنیم، زیرا اجساد در راهروهای بیمارستان پراکنده شده بودند و برق یخچال‌های سردخانه‌ها قطع شده بود.»

بیمارستان‌های جنوب غزه در حال از کار افتادن هستند

محمد زقوت، مدیرکل بیمارستان‌های نوار غزه به الجزیره گفت: اشغالگران برای حملات خود به بیمارستان‌ها دلیل تراشی می‌کنند. در حال حاضر اطراف و بخش‌های مختلف بیمارستان الشفا در معرض حملات پهپادی قرار دارد. بیمارستان‌ها در جنوب نوار غزه به دلیل تمام شدن سوخت در حال از کار افتادن و تعطیلی هستند.

وی افزود: بیمارستان ناصر در خان یونس مملو از بیماران و آوارگان است. روز گذشته ۲۰ عمل جراحی در بیمارستان ناصر انجام دادیم و ۳۰۰ مجروح را پذیرش کردیم.

وی تاکید کرد: بارها هشدار دادیم که بیمارستان‌ها گورستان‌های جمعی و سردخانه‌های اجساد خواهند شد. ما حدود ۱۵۰ پیکر شهید را در بیمارستان الشفا زیر آتش بمباران صهیونیست‌ها دفن کردیم.

بیمارستان القدس تحت محاصره و بمباران اشغالگران

سخنگوی هلال احمر فلسطین نیز گفت: از کمبود شدید مواد غذایی در بیمارستان القدس رنج می‌بریم. دروغ‌بافی‌های دشمن اشغالگر درباره استفاده از بیمارستان‌ها برای اهداف نظامی را رد می‌کنیم.

وی افزود: بیمارستان القدس زیر محاصره تانک‌های صهیونیست‌هاست. منتظر موافقت برای خروج کادر درمان، افراد مسن و بیماران و زخمی‌ها هستیم.

این مقام ادامه داد: بیمارستان القدس در معرض بمباران است و هیچ کس نمی‌تواند از آنجا خارج شود. علائم عفونت در بین زخمی‌ها به دلیل نبود دارو مشاهده می‌شود.

سخنگوی وزار بهداشت غزه گفت: تصمیم گرفتیم اجساد شهدا را در مجتمع پزشکی الشفا دفن کنیم. شش ساعت زمان نیاز داریم تا این اجساد را در گوری جمعی دفن کنیم. تعداد شهدا به دلیل نبود مراقبت‌های پزشکی برای بیماران و زخمی‌ها افزایش خواهد یافت. هیچ آمبولانسی از جمعه وارد بیمارستان الشفا نشده است. گلوله‌ها همچنان روی این مجتمع می‌بارند و افراد داخل آن با مرگ روبه‌رو هستند زیرا هیچ مولفه زندگی از دارو، آب و غذا در اینجا وجود ندارد.

پیشتر نماینده وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفت: در تلاش هستیم گور جمعی حفر کنیم تا شهدای مجتمع پزشکی الشفا را در آن دفن کنیم. تلاش‌هایمان برای خارج کردن پیکرهای شهدا از مجتمع با شکست روبه‌رو شد.

در حمله صهیونیست‌ها یک منزل مسکونی در خان یونس بمباران شد که دو شهید و ۱۰ زخمی برجای گذاشت. همچنین شش شهید و تعدادی مجروح بر اثر بمباران خانه خانواده السوارکه در کنار مدرسه الفاخوره در وسط اردوگاها جبالیا به بیمارستان اندونزی منتقل شدند. تعداد شهدای بمباران اشغالگران علیه دو منزل خانواده ال آغا و ابوجمیزه مقابل مسجد جعفر در خط شرقی خان یونس، به ۱۳ نفر افزایش یافت.

تانک‌های اشغالگران بیمارستان الحلو در غزه را محاصره کردند

خبرنگار الجزیره گفت: تانک‌های رژیم صهیونیستی بیش از ۱۰۰ بیمار و کادر پزشکی را در بیمارستان الحلو در شهر غزه محاصره کردند درحالیکه کارکنان بیمارستان با حداقل امکانات و تجهیزات پزشکی کار می‌کنند.

همچنین شامگاه دوشنبه بر اثر بمباران اشغالگران علیه منطقه باشگاه خدمات جبالیا در شمال غزه ۱۲ منزل مسکونی به طور کامل تخریب شد. تلویزیون رسمی فلسطین در تلگرام اعلام کرد: در بمباران اشغالگران ده‌ها شهید پیدا شد و ۱۲ منزل مسکونی به طور کامل ویران شد.

بعداً تلویزیون گفت که «تاکنون ۳۱ شهید پیدا شده است».

تلویزیون دولتی از طریق تلگرام تصاویری از «شهدا و مجروحان حمله رژیم صهیونیستی به یک محوطه مسکونی در منطقه باشگاه خدمات جبالیا را منتشر کرد.

 

تنها ژنراتور برق بیمارستان الامل هلال احمر در خان یونس متوقف شد

تنها ژنراتور برق در بیمارستان الامل وابسته به جمعیت هلال احمر فلسطین در خان یونس در جنوب نوار غزه از کار افتاد و جان ۹۰ بیمار تحت درمان در این بیمارستان از جمله ۲۵ بیمار بخش توانبخشی پزشکی در معرض خطر قرار گرفت. علاوه بر آن ۹۰۰۰ آواره در مقر جمعیت هلال احمر و بیمارستان پناه گرفته‌اند.

جمعیت هلال احمر فلسطین گزارش داد که بیمارستان در حال حاضر به یک ژنراتور بسیار کوچک تنها برای تامین برق بخش زایمان متکی است و علاوه بر روشنایی بخش اورژانس، می‌داند که سوخت باقی‌مانده ظرف ۲۴ ساعت تمام می‌شود.

این نهاد تاکید کرد که توقف ژنراتور برق بر کار دفتر جمعیت هلال احمر و بیمارستان الامل که شامل اتاق عملیات اورژانس نوار غزه است، تأثیر می‌گذارد، زیرا منجر به قطع ارتباط با اتاق‌های عملیات در سراسر نوار غزه و توقف خدمات ارتباطی شده است.

قطع اعضای بدن زخمی‌ها به دلیل نبود امکانات

خلیل الدقران، سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی گفت: به دلیل نبود امکانات و ناتوان از انجام عمل جراحی ناگزیر شدیم اعضای بدن برخی از زخمی‌ها را قطع کنیم.

وی اظهار داشت: تعداد زیادی از زخمی‌ها در نتیجه خونریزی به شهادت رسیده‌اند و ما نتوانستیم هیچ خدمات پزشکی به آنها ارائه دهیم.

الدقران گفت: امروز بیش از ۲۵ شهید دریافت کردیم که سه تن آنها کودک بودند که بدن‌هایشان تکه تکه شده بودند.

تلاش پزشکان «الشفا» در غزه برای حفظ جان نوزادان نارس

پس از توقف ژنراتورها، کارمندان بیمارستان الشفا در غزه از تلاش خود برای حفظ جان نوزادان نارس در بیمارستان عکس گرفتند.

تیم‌های پزشکی بعد از اینکه چند روز پیش مجبور شدند بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان را تعطیل کنند، نوزادان نارس را به اتاق عمل بیمارستان منتقل کردند.

آنها نوزادان را دور هم جمع کردند و دورشان را با فویل آلومینیومی احاطه کردند تا حدودی گرمای اطرافشان را حفظ کنند و برای حفظ جانشان حداقل محیط مناسب را در اطرافشان فراهم کنند.

آنها خواستار سوخت گیری ژنراتورها شدند تا واحدهای مراقبتی به طور فوری عملیاتی شود، یا با توجه به محاصره بیمارستان توسط تانک‌های اشغالگران نوزادان را به شرایط مناسب منتقل کنند.

وزارت بهداشت اعلام کرد که تعداد شهدا از بین مجروحان گرفتار در بیمارستان الشفا به ۲۷ نفر و تعداد نوزادان نارس به هفت نفر رسیده است.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت غزه به الجزیره گفت که بیمارستان‌ها دیگر قادر به ارائه خدمات پزشکی در بحبوحه بمباران اشغالگران نیستند و در صورت وارد نشدن کمک‌ها، بیمارستان‌ها در ۴۸ ساعت آینده کار خود را متوقف خواهند کرد.

بیمارستان المعمدانی علیرغم کمبود پرسنل و تجهیزات فعالیتش را از سر گرفت

شبکه الجزیره بازگشت فعالیت بیمارستان المعمدانی را برای ارائه خدمات پزشکی به بیماران و مجروحان پس از بمباران رژیم صهیونیستی که اکثر بیمارستان‌ها را از کار انداخته، رصد کرد.

پس از حمله موشکی ماه گذشته صهیونیست‌ها به این بیمارستان که حدود ۵۰۰ شهید و تعداد زیادی مجروح در پی داشت، خبرنگار الجزیره توضیح داد که المعمدانی به تنها بیمارستان در حال کار در شهر غزه تبدیل شده است. با وجود اینکه علاوه بر وسایل کمک‌های اولیه مورد نیاز بیمارستان، از کمبود شدید پرسنل پزشکی رنج می‌برد.

سخنگوی آنروا نیز گفت: ۱۰۱ تن از کارمندان ما در غزه کشته شده‌اند که در تاریخ سازمان ملل بی‌سابقه بوده‌ است و هیچ‌کس نمی‌داند اگر آنروا فروبپاشد درحالیکه صدها هزار آواره در مراکز خود جای داده چه اتفاقی خواهد افتاد.

سخنگوی آنروا از آمریکا و اتحادیه اروپا خواست سوخت را وارد غزه کنند اما اسرائیل پاسخ منفی داد.

این سخنگو تاکید کرد: سازمان ملل باید مصونیت داشته باشد اما بیش از ۶۰ مقر آن خسارت دیده‌ است.

فائو: همه ساکنان غزه از ناامنی غذایی رنج می‌برند

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد که تمامی ساکنان غزه جزء دسته‌هایی هستند که از «ناامنی غذایی» رنج می‌برند.

کو دونگیو، مدیرکل سازمان مذکور در بیانیه‌ای در وبگاه رسمی این سازمان گفت: «سازمان معتقد است که کل جمعیت غیرنظامی غزه در این مرحله از ناامنی غذایی رنج می‌برند». وی توضیح داد که تشدید درگیری بین اشغالگران و فلسطین به شدت بر تمام ابعاد امنیت غذایی تأثیر می‌گذارد.

پسر رئیس رژیم صهیونیستی حاضر در جنگ غزه هیچ تماسی با خانواده‌اش نگرفته

همسر اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم اشغالگر روز دوشنبه فاش کرد که هیچ تماسی با پسرشان که در داخل نوار غزه در حال جنگ است، دریافت‌ نکرده‌اند.

میشل هرتزوگ به شرکت پخش صهیونیستی (کان) گفت که یکی از پسرانش در میان سربازان صهیونیست بود که برای جنگ در غزه فراخوانده شده بودند. او افزود: «ما مدتی است که با او تماسی نداشته‌ایم، اما امیدواریم.»

ارتش اشغالگر از کشته شدن دو سرباز خود خبر داد

ارتش اشغالگر اعلام کرد، تعداد سربازان کشته شده در صفوف آن که مجوز انتشار اسامی آنها را یافته به ۳۶۵ نفر افزایش یافت.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد سه شنبه اعلام کرد که در جریان درگیری در شمال نوار غزه، شش سرباز دیگر کشته و زخمی شدند.

سخنگوی رسمی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اسامی دو سرباز ارتش را که در درگیری‌های شمال غزه کشته شدند، فاش کرد. آنها گروهبان روعی ماروم ۲۱ ساله اهل رعنانا از فرماندهان گردان ۹۰۶ و گروهبان ذخیره راز ابوعافیه ۲۷ ساله اهل مشفون از نیروهای گردان ۶۸۶۳ تیپ ۱۲ هستند. در این درگیری‌ها چهار سرباز نیز زخمی شدند.

این بیانیه می‌افزاید: یک سرباز ذخیره یگان ۵۸۲۸ و یک سرباز از تیپ ۶۰۵ در نبردهای شمال نوار غزه به شدت مجروح شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: همچنین روز گذشته دو سرباز یگان ۲۹۹ ارتش رژیم صهیونیستی وابسته به لشکر ۳۰۰ بر اثر اصابت موشک به شدت مجروح شدند.

شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی لغو پروازهای خود به اراضی اشغالی را تمدید کردند

خطوط هوایی دلتا و یونایتد آمریکا به دلیل ترس از آسیب دیدن هواپیماهای خود به دلیل ادامه جنگ در نوار غزه، لغو پروازهای خود به اراضی اشغالی را تمدید کردند.

منبع: ايسنا
ارسال نظر: