هنیه: به آتش‌بس با اسرائیل نزدیک هستیم

کدخبر: 2378713

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه امروز (سه‌شنبه) به خبرگزاری رویترز گفت، فلسطین به یک توافق آتش‌بس با رژیم صهیونیستی نزدیک‌ است، این درحالی است که حملات بی‌امان این رژیم به غزه همچنان ادامه دارد.

نسیم آنلاین: اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در غزه طی یک بیانیه‌ای که توسط دستیارش به رویترز ارسال شد، گفت: مقامات حماس به رسیدن یک توافق آتش‌بس با اسرائیل نزدیک هستند و ما پاسخ خود را به میانجی‌های قطری ارسال کرده‌ایم.

هنیه با این حال تاکید کرد: تا شروط مقاومت تامین نشود، برای تبادل اسرا و آتش‌بس توافقی نخواهد شد. حماس شروط خود را برای آتش‌بس، به قطر و میانجی‌گرها داده است.

این پس از آن است که شرکت رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی دوشنبه گزارش داد که دولت بنیامین نتانیاهو به توافقنامه آزادی زندانیان با حماس چراغ سبز نشان داده و منتظر پاسخ جنبش حماس است.

عزت الرشق عضو دفتر سیاسی حماس به الجزیره گفت: جزئیات توافق آتش‌بس در ساعات آینده اعلام خواهد شد.

الرشق در این مصاحبه تلویزیونی گفت: مذاکرات جاری در مورد آزادی اسیران در غزه، با اموری دیگر از جمله با آتش‌بسی چند روزه مطابق بوده و شامل تمهیداتی برای آزادی اسیران در غزه و ورود کمک‌ها به نوار غزه است.

این رهبر حماس افزود: این توافق شامل آزادی زنان و کودکان اسرائیلی از غزه در ازای آزادی زنان و کودکان فلسطینی از زندان‌های اسرائیل می‌شود.

الرشق با اشاره به اینکه پس از تکمیل، جزئیات این توافق از سوی قطر منتشر خواهد شد، افزود: ما نگران درز جزئیات توافق نیستیم و برادران قطر و مصر جزئیات توافق آتش‌بس را اعلام خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه «همه چیز مورد انتظار است و فضا اشاره دارد به اینکه ما به توافق آتش‌بس نزدیک شده‌ایم»، تاکید کرد که هر توافقی که ممکن است برسیم، لزوماً مطابق با شروط مقاومت خواهد بود.

این رهبر حماس گفت: «اسرائیلی‌ها با توجه به تجاوزات به دنبال مذاکره برای شکستن مقاومت هستند و این اتفاق نیفتاده و نخواهد شد و اگر توافقی اعلام شود برای ما قابل قبول و رضایت بخش است و خواسته‌های مقاومت را بیان می‌کند.»

وی خاطرنشان کرد: «مقاومت در میدان و سیاست متحد است و توافقنامه آتش‌بس شامل همه جناح‌ها می‌شود.»

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز روز دوشنبه گفت: معتقدم که ما اکنون به توافقی بیش از پیش نزدیک شده‌ایم.

همچنین «جان فاینر» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه طی مصاحبه با «جیک تپر» مجری تلویزیون سی‌ان‌ان عنوان کرد: به نظرم ما در مذاکرات آزادی اسرا نزدیک‌تر از آنچه که بوده‌ایم، هستیم. این مذاکرات چندی پیش آغاز شده و اختلاف‌ نظراتی در برخی حوزه‌ها وجود دارند که کاهش پیدا کرده‌اند.

او از ارائه جزئیات این مذاکرات خودداری کرد، اما افزود که مقامات دائما در حال بررسی هستند و همچنان برای جو بایدن این مساله یک اولویت محسوب می‌شود.

منبع: ايسنا
ارسال نظر: