واشنگتن پست:

سربازان آمریکایی هنوز با پیامدهای عین الاسد دست به گریبانند

کدخبر: 2368828

یک روزنامه مشهور آمریکایی نوشت، نظامیان آمریکایی که از یکی از بزرگترین بحران‌های دوره ریاست جمهوری ترامپ جان سالم به در برده‌اند، هنوز با تبعات حمله موشکی ایران دست به گریبان هستند.

ایالات متحده یک سال قبل پس از شلیک چندین فروند موشک ایران به یک پایگاه نظامی اش در عراق، در آستانه یک جنگ تمام عیار با تهران قرار گرفت.

ارتش آمریکا اعلام کرد: 11 فروند از موشک های ایران پایگاه نظامی هوایی عین الاسد واقع در غرب عراق را هدف قرار داد.

حملات موشکی ایران در پاسخ به ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله یک فروند پهپاد آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد انجام شد.

ترامپ که بزرگترین بحران امنیت بین‌المللی در دوره ریاست جمهوری اش روبرو شده بود، پس از حمله موشکی ایران در 8 ژانویه 2020، با عجله توئیت هایی را منتشر و ادعا کرد که "حال همه سربازان و نظامیان خوب است."

با گذشت یک سال از این حمله موشکی، اعضای ارتش آمریکا که در این حمله تحت تاثیر قرار گرفته‌اند درباره این مساله صحبت می کنند که ایران و آمریکا چقدر در آستانه یک جنگ تمام عیار قرار داشتند.

البته در این حمله ظاهرا هیچ یک از نظامیان آمریکایی کشته نشد ولی 110 نظامی نجات یافته از این حمله با آسیب های مغزی روبرو شدند و برخی از آنها نیاز به بستری شدن طولانی در بیمارستان ها و مراقبت های ویژه داشته‌اند.

ارتش آمریکا چند روز پس از این حمله به زخمی شدگان آن اشاره کرد و به این ترتیب ادعاهای ترامپ درباره سالم بودن همه سربازان و نظامیان را رد کرد.

ولی واقعیت چیز دیگری بود. حداقل 29 نظامی آمریکایی به شدت زخمی و مجروح شده بودند به طوری که نیاز به درمان و مراقبت های ویژه پیدا کردند. با گذشت یک سال از این حمله موشکی بزرگ، هنوز تعدادی از سربازان و نظامیان آمریکایی با پیامدهای آن دست به گریبان هستند.

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر: