تلاش عارف و پزشکیان برای انتخابات ۱۴۰۰

کدخبر: 2370718

عضو جبهه اصلاح‌طلبان با اشاره به اینکه هنوز کاندیداتوری فردی قطعی نیست از چند گزینه احتمالی ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت: عارف و پزشکیان برای کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ تلاش می کنند.

مجید محتشمی عضو جبهه اصلاح‌طلبان ایران از تعیین ریاست جبهه اصلاح‌طلبان ایران در جلسه امروز (۲۶ بهمن) با حضور محمد خاتمی خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه‌ای که یکشنبه گذشته با حضور نمایندگان مجموعه احزاب، افراد حقیقی و حقوقی، نهاد اجماع‌ساز به نام جبهه اصلاح‌طلبان ایران تغییر کرد. تصمیم بر این است که در جلسه امروز در جماران هیئت رئیسه جبهه اصلاح‌طلبان که شامل رئیس، دو نایب رئیس، دبیر و دبیران اجرایی است مشخص شود.

عضو جبهه اصلاح‌طلبان ایران درباره تشکیل چند کمیته ذیل جبهه اصلاح‌طلبان توضیح داد و افزود: چند کمیته تشکیل خواهد شد؛ از جمله کمیته‌های سیاسی، رسانه، امور استان‌ها و کمیته برنامه‌ریزی و راهبردی. مقامات این کمیته‌ها از چهره‌های حقیقی و حقوقی جبهه اصلاح‌طلبان ایران خواهند بود. بعد از مشخص شدن افراد و کمیته‌ها، فعالیت‌هایشان که در رأس آنها انتخابات ریاست‌جمهوری قرار دارد، آغاز خواهد شد.

محتشمی تاکید کرد: هدف جبهه اصلاح‌طلبان قطعاً این است که یک کاندیدای خاص از طریق این جبهه به مردم معرفی شود. اکثریت اعضا معتقدند که هیچ دلیلی برای حمایت اصلاحات از فردی خارج از مجموعه و بدنه اصلاح‌طلبان وجود ندارد.

وی درباره نفوذ حزب کارگزاران در انتخاب هیئت رئیسه جبهه اصلاح‌طلبان ایران تصریح کرد: گمانه‌زنی‌هایی در مورد نفوذ کارگزاران وجود دارد، اما حضور ۴۶ نفر در جبهه اصلاح طلبان به گونه‌ای‌ست که هر عضو می‌تواند افراد خاص خودش را معرفی کند. نوعی رایزنی‌های حاشیه‌ای پیرامون رأی‌گیری، قبل از جلسه امروز وجود خواهد داشت. به هرحال آنچه مسلم است این است که فردا باید ترکیب ارکان جبهه اصلاح‌طلبان ایران مشخص شود.

عضو جبهه اصلاح‌طلبان گزینه‌های احتمالی ریاست جبهه اصلاح‌طلبان ایران را معرفی کرد و گفت: با توجه به صحبت‌هایی که در رایزنی‌ها مطرح شده، بهزاد نبوی و حسین کمالی احتمال پیروزی‌شان در رأی‌گیری امروز زیاد است.

محتشمی همکاری اعتدال‌گرایان با اصلاح‌طلبان را صرفاً محدود به حمایت اعتدالیون از افراد اصلاحات دانست و اظهار داشت: اصلاحات به اعتدال‌گرایان «نه» نگفته است. اعتدال می‌تواند از کاندیدای جبهه اصلاح‌طلبان ایران حمایت کند اما اصلاحات قطعاً از هیچ کاندیدای غیر اصلاح‌طلبی حمایت نخواهد کرد.

وی از ارائه لیست مستقل اصلاحات برای انتخابات شوراهای شهر خبر داد و گفت: در انتخابات شورای شهر به ویژه تهران که از شوراهای مهم کشور است، اصلاحات قطعاً لیست یگانه‌ای از افراد و بدنه اصلاح‌طلبان معرفی خواهد کرد.

عضو جبهه اصلاح‌طلبان ایران از چند کاندیدای احتمالی اصلاحات برای ریاست‌جمهوری نام برد و خاطرنشان کرد: هنوز قطعیتی وجود ندارد، اما افرادی مطرح شده‌اند که دوست دارند به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان معرفی شوند. مسعود پزشکیان و محمدرضا عارف از جمله کسانی هستند که فعالیت‌های حاشیه‌ای را شروع کرده‌اند. مذاکرات و حواشی صحبت‌هایی که این افراد داشته‌اند حاکی از علاقه‌شان به جذب حمایت چهره‌های اصلاح طلب است.

 

منبع: مهر
ارسال نظر: