هشدار هواشناسی؛ وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در تهران تا دوشنبه
مدیرکل هواشناسی استان تهران از صدور هشدار سطح نارنجی برای وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک در تهران خبر داد و از شهروندان خواست تا روز دوشنبه از حضور در مناطق پرخطر و اتراق در ارتفاعات خودداری کنند.
نسیمآنلاین: مدیرکل هواشناسی استان تهران اعلام کرد که از اواخر وقت امروز تا روز دوشنبه، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در سطح استان پیشبینی میشود و به همین دلیل هشدار سطح نارنجی صادر شده است.
به گفته وی، شدت وزش باد در نیمه غربی و جنوبی استان بیشتر خواهد بود و در برخی مناطق با خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و افت دید افقی همراه میشود
او از شهروندان خواست با توجه به احتمال سقوط اجسام، بهویژه در بوستانها و فضاهای باز، نکات ایمنی را رعایت کرده و از اتراق در ارتفاعات و مناطق کوهستانی خودداری کنند.
بر اساس پیشبینی هواشناسی، آسمان تهران در روز یکشنبه صاف خواهد بود اما از ساعات عصر افزایش وزش باد و در شب افزایش ابر و وزش باد شدید انتظار میرود. حداقل و حداکثر دمای پایتخت در این روز به ترتیب ۲۵ و ۳۵ درجه سانتیگراد پیشبینی شده است.
همچنین برای روز دوشنبه، آسمان تهران کمی ابری خواهد بود و از ساعات عصر افزایش ابر، وزش باد شدید و احتمال بارش پراکنده پیشبینی میشود. دمای هوا نیز بین ۲۶ تا ۳۴ درجه سانتیگراد در نوسان خواهد بود.