اتصال پیام‌رسان‌های داخلی به یکدیگر

کدخبر: 2376020

وزیر ارتباطات از زمان اتصال پیام‌رسان‌های داخلی به یکدیگر خبر داد

نسیم آنلاین: تا قبل از فیلترینگ تلگرام در ایران این پیام‌رسان بار اصلی ارتباطی بین ایرانیان را بر دوش می‌کشید. پس از آن بود که پیام‌رسان‌های ایرانی که برخی از آنها از قبل هم فعال بودند، شروع به توسعه خود کردند تا جای این تلگرام را بگیرند. ایتا، سروش، بله، گپ، آی‌گپ و روبیکا برخی از این پیام‌رسان‌ها هستند که همچنان فعالند و سهم عمده مخاطبان را در اختیار دارند.

اما این تعدد پیام‌رسان‌ها جدا از مزیت‌هایی که دارد یک مشکل بزرگ را به همراه خود می‌بیند که آن عدم تجمیع همه‌ی مخاطبان است. مخاطبان ایرانی هرکدام در یکی از پیام‌رسان‌های متعدد عضو هستند و برای ارتباط با یکدیگر به مشکل برمی‌خورند.

در حال حاضر برخی خبرها حکایت از این دارد برخی پیام‌رسان‌ها به زودی با یکدیگر ادغام می‌شوند تا از ظرفیت‌های خود در قالب یک پیام‌رسان استفاده کنند. اما این مساله برای همه نیست.

حال، وزیر ارتباطات با اشاره به این مشکل گفته است: تنوع پیام‌رسان ها فرصت است چون هرکسی حق انتخاب دارد. تهدیدش این است که همه مردم نمی توانند در همه آنها حضور داشته که بتوانند با همه ارتباط داشته باشند. برای رفع این مشکل کار ویژه ای در حال انجام است که در تلاشیم تا ان‌شاءالله همه پیام‌رسان ها تا دهه فجر یا نهایت تا پایان سال به هم متصل شوند.

وی که جزئیات دیگری از این اتصال نداده است مشخص نکرد این اتصال به چه صورت است. آیا تمامی پیام‌رسان‌ها در قالب یک پیام‌رسان فعالیت خواهند کرد یا از یک برنامه جدید رونمایی خواهد شد که تمامی پیام‌رسان‌ها را پشتیبانی می‌کند.

ارسال نظر: