ماجرای مبالغ جدید قبض‌های تلفن ثابت چیست؟

کدخبر: 2375907
خبرنگار:

هزینه نگهداری خطوط تلفن ثابت، مهمان جدید قبوض تلفن شده است.

نسیم آنلاین : چند ماهی است که مشترکان تلفن ثابت در قبوض خود شاهد تغییراتی در مبالغ آن شده‌اند و یک ردیف جدید را در آن مشاهده می‌کنند. این ردیف که با نام‌هایی همچون هزینه نگهداری و حداقل هزینه ماهانه در قبوض قابل مشاهده است، ابهاماتی را برای مشترکان ایجاد کرده است.

اما این ردیف جدید دریافتی چیست؟

مسئولان شرکت مخابرات ایران در گذشته از افزایش هزینه‌های نگهداری خطوط تلفن ثابت برای این شرکت شکایت داشته و با توجه به افزایش تورم اعلام می‌داشتند این هزینه‌ها متناسب نیست و از ثبات 12 ساله تعرفه در حوزه تلفن ثابت سخن می‌گفتند.

شهریورماه امسال و پس از دستورالعمل ستاد تنظیم بازار، تغییراتی در هزینه‌های تلفن ثابت ایجاد شد و نمود آن در قبوض مشترکین خودنمایی کرد.

مشترکانی که هیچ گونه استفاده‌ای از خطوط تلفن ثابت خود نداشتند شاهد مبالغ جدیدی در قبض‌های خود شدند که در تهران 20 هزار تومان و برای سایر استان‌ها 15 هزار تومان بود. همین امر موجب شکایت مشترکان خطوط تلفن ثابت شد.

مبالغ جدید که عنوان هزینه نگهداری از خطوط تلفن ثابت نام دارد شامل یک هزینه حداقلی برای نگهداری و سرویس‌دهی از سوی شرکت مخابرات است که حتی در صورت عدم استفاده، بر روی قبوض اعمال می‌شود. اما این به معنی افزایش 15 تا 20 هزار تومانی هزینه قبوض تلفن ثابت نیست. بلکه مسئولان مخابرات اعلام می‌کنند با این مبلغ تا یک سقف مکالمه برای مشترکان رایگان است. این سقف برای شهرستان‌ها 3333 دقیقه مکالمه شهری یا 444 دقیقه مکالمه بین استانی یا 238 دقیقه مکالمه تلفن همراه و برای تهران 4444 دقیقه مکالمه شهری، 592 دقیقه مکالمه بین استانی و 317 دقیقه مکالمه تلفن همراه تعیین شده است.

با این تفاسیر، اگر مشترکان تا سقف‌های تعیین شده و کمتر از آن از خدمات مخابرات استفاده نمایند باید حداقل مبلغ 15 تا 20 هزار تومانی را پرداخت کرده و در صورت استفاده بیش از سقف، طبق تعرفه مبالغ بیشتری را پرداخت نمایند.

ارسال نظر: